24 Ekim 2010 Pazar

KHALED HOSSEINI



Sizce bu isim nasıl okunuyor? Halid Hüseyni :) Ne garip bir yazım değil mi? Siz esas kitabın kapağını görün. Cüzamlı gibi yeryüzü, sapsarı, çatlak , pürüzlü. Bir elinde taş, ayakta sandalet öyle biri. İsmide: Bin Muhteşem Güneş. Valla bende pek okuma hissi uyandırmadı. Bu kapak ve isimlere rağbet etmedim. Araya sürükleyici Ahmet Ümit kitapları girdi. Sonunda arkadaşımın kitabı, okuyumda vereyim dedim. Kitaba, küçük Meryem’in öyküsüyle başladım. Annesi, babası ve Afganistan’da Sovyet hakimiyetiyle başlayan kitap soluksuz olarak Taliban ve Amerika’nın ülkeye girişiyle devam etti. Ama siyasi bir kitap değil. Afganistan tarihiyle beslenmiş bir kadın kitabı. Evet evet… Tam karşılığı bu: Afganistan tarihiyle beslenmiş bir kadın kitabı. Annelere, genç kızlara, ninelere ama kesinlikle kadınlara…
Günümüzde haberleri izlemek beni yıpratıyor. Daha çok utandırıyor. Bir şey yapamadığım, etkiye karşı tepkisiz kaldığım için utanıyorum. İzlemeye bile tahammül edemiyorum, nasıl tepki göstereceğim? Bir insanın çekebileceği bütün çilelerin arasında, eli kolu bağlı öylece beklemekten daha ağırı yok. Nereye varacağız? Varağımız nokta sürpriz mi, sır mı?
Kitaptan bahsederken nereye geldim. Kitabın adı, Saib-i Tebrizi’nin Kabil hakkında yazdığı şu dizlerinden esinlenmiş.

“Bu kentin ne çatılarını aydınlatan ışıldatan ayları sayabilirsin,
Ne de duvarlarının gerisine gizlenen bin muhteşem güneşi.”

Khaled Hosseini, Afganistan doğumlu, şu anda Amerika’da Kalifornia’a yaşayan bir doktor. Hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.
Yazarın bu ikinci kitabı. Açıkçası bence yazmaya geç bile kalmış. Soluksuz okuduğum, sayfaların nasıl aktığını bilmediğim bir kitap. Sonunda dayanamadım ağladım. Ne yapayım dayanamadım. Asil ruhlu insanlara dayanamıyorum. Aşk, geçen yıl okuduğum en güzel kitaptı. Leyla’nın Evi, evvelsi yılki gözdemdi. Bu yılda bu kitap favorim. Fikrimi söylediklerim, “Erken konuşma, yazarın ilk kitabı olan Uçurtma Avcısı daha da güzel” diyor. Uçurtma Avcısı nın ismi bana tanıdık geldi. Webde arattım, haklıymışım. 2008 de filmi çekilmiş. Bu haber, demekki kitap gerçekten güzelmiş diye düşündürdü. İlk kitabı okuyup kıyaslayıncaya kadar favorim Bin Muhteşem Güneş. Herkese tavsiye ederim. Yarın görüşürüz.

Saib-i Tebrizi Hakkında biraz bilgi için: tıklayın Bu ikonu görünce ilgimi çekti, Saib-i Tebrizi'den Hikmet Damlaları kitabını alıp, okuyacağım.


"Hep kuzeyi gösteren bir pusulanın ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da mutlaka bir kadını işaret eder. Her zaman. Bunu aklından çıkarma, Meryem.” Bin Muhteşem Güneş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler