29 Aralık 2012 Cumartesi

Demirköprü Diş Hastanesi * Diş Kontrolü



Çınarcık iki hafta önce dişim ağrıyor anne demeye başladı. Azı dişlerindeki çürükleri gördüm ve önemsemedim. Geçen hafta işten fırsat bulduğum bir aralık, oğlumu Demirköprü Diş Hastanesi’ne götürdüm. Eğer 7 yaş altı çocuğunuz varsa Ekol Diş veya Demirköprü Diş Hastanesi tavsiye ediliyor. Çocuklar için diş hekimi ancak buralarda bulunuyormuş.



Korka korka geldi küçük oğlum. Eli-ayağı buz kesti. Rengi attı ve sürekli olarak ağzına nasıl iğne yapılacağını sordu durdu. Beklediğimiz süre boyunca doktorları ve çocukları izlemesini söyledim. Nelere dikkat edeceğini sordu. “Ağlayan var mı? Yüz ifadeleri nasıl? Doktorlar ne yapıyor, nasıl davranıyorlar, ifadeleri nasıl?”. Bunlara dikkat ettik.



Yarım saate biraz rahatladı. Çünkü orada kimse ağlamıyordu. Doktora söyleyeceği sözleri hesapladı ve adını duyunca kalkıp dişçi koltuğuna doğru yürüdü.



Doktorumuz Emine Barın Hanım, Çınar’ı oturttu ve ona dişlerinin durumundan bahsetti. Çınar “Dişinin çekilmesinden, ağzına iğne yapılmasından korktuğunu” söyledi. Bende “Tedavi için ne gerekiyorsa yapılmasını destek olduğumuzu” söyledim. Dt. Emine Hanım bize kocaman güldü ve tam Çınar’ın anlayacağı dilde, uzun uzun her ayrıntıya girerek, aletleri tanıtarak ona açıklamalar yapmaya başladı. Tırnağına vızırdayan aleti dokundurup, dişlerindeki çürükleri nasıl süpüreceğini anlattı. Aslında o gün dişi çekilecekken, ricamızı kırmayıp diğer taraftaki iki koca dolguyu yaptı. Tedavisi için 2 dolgu, bir çekim ve birde kanal tedavisi var. Aslı hiç fark etmedin mi? Demeyin. Fark etmedim. Çok çikolata-şeker yiyen çocuk değil. Başka diş hekimleriyle görüştüğümde de aynı şeyler söylediler. Tedaviye Üniversite Hastanesi’nde devam edeceğiz. Kanal tedavi orada yapılıyormuş. Süt dişlerini hor görüp, küçümsemeyin. Oğlumun 4 azı dişi bu hale gelmiş. Azı dişleri 12 yaşında değişiyormuş. Bu sebeple mümkün olduğunda koruma altına almaya çalışıyorlar.



Sıkıntılı diş tedavisinin sonunda Dt. Emine Hanım, Çınar’a cesaret belgesi verdi. Kuzum kasım kasım kasılıyor. Zor geçen o saatin, daha da zor geçeceğini düşünmüştüm. Süper kahramanlar televizyonda, gerçek kahramanlar yaşı kaç olursa olsun aramızda dolaşıyor. Herkes bir şeylerden korkar. Ancak kahramanlar korkularıyla mücadele etme cesaretini gösterir.


Artık küçüğüm her gece dişlerini fırçalıyor. Tatlı bir şey yedikten sonra suyla ağzını çalkalamayı deniyor. Kendine dikkat ediyor. Onun kendine bakması bana ilham verdi. Bende bana zararlı olabilecek şeyleri bana zor gelse de yapmamaya çalışıyorum. Yeni yıla yaklaşırken çikolatalara karşı durabilmek zorlaşıyor. İkram edilen çikolataları alıp, çekmecemde biriktirip taksit taksit tüketmeyi akıl ettim. Yememek yok, azaltmak var :)



Görüşürüz.


3 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Çınar'a,kahraman Çınar. Mutlu sağlıklı yıllar dilerim tüm ailene. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. 1) Çınarcık çok cesur maaşallah..
    2) Annesinin yaklaşımı çok daha cesur ve doğru..
    3)Dentist'in pedagoji yeteneği takdire şayan..
    4) Aslı'nın çikolata savaşı: MUHTEŞEM.... :)

    Mutlu yıllar Aslıcım.. Geçmiş olsun Çınarcığa..

    YanıtlaSil
  3. Kizlar ikinizinde yorumu okudugumda guldum durdum, iyiki varsiniz. Mutlu yillar.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler