14 Ekim 2010 Perşembe

Homeros Restaurant

Merhabalar,
Telefonumdaki resimleri aktarırken farkettim. Haftasonu gittiğim kahvaltı resimlerini makinada unutmuşum. Geçtiğimiz hafta sonu Yeni Yüksektepe (Aktif Felsefe) den arkadaşlarla kahvaltımız vardı. Eski dostlarla güzel bir sabah geçirdik. Belki 5-6 yıldır görmediğim arkadaşları gördüm. Karşıyaka İskelesi'nin önünden küçük minibüsümüze bindiğimizde küçük bir kahvaltı olacağını planlıyordum. Oysa, Alsancak, Bornova şubeleriyle birleştik. Yaklaşık 100 kişilik bie ekiple Bornova sırtlarına, Homeros Vadisi'ne doğru yol aldık. Daha öncede oraya gittiğim için mekana pek hevesli değildim. Arkadaşlarımla olmak beni daha çok heyecanlandırıyordu. Yol boyu sohbetten sonra Homeros Restaurant'a varınca açıkcası şaşırdım. Neler yapmışlar buralara? Genelde aileler Selera Cafe ya da Kuzuoğlu gibi tesislere gelirler. Homeros Restaurant'sa oldukça farklı.














İçeri girer girmez burnuma çay kokuları geldi. Epey dolana dolana yukarı çıkınca , hem yükseklik, hem gerçek oksijen, hem ekip ruhu hepsi birleşti ve biz aç aç sofraya oturduk. Kahvaltı oldukça iyiydi. Su böreği, süpper görünüyordu ama ingilizce öğretmenim Pınar Hocam'la ikinci dilimi yiyemedik. Soğuyunca peynirli makarna yiyormuş gibi oluyor.



Burayı Bornova'da çalışan bir eczacı düşünmüş. İzmir'de önce Homeros Kültür ve Sanat Derneği kurulmuş. Başında Mümtaz Öktem var. Homeros'un İzmir'de (Kayadibi Köyü civarı-şimdiki Homeros Vadisi) yaşadığı ve kitaplarını burada yazdığı düşünülüyor. Bu durumu değerlendirip, turistik bir yer yaratılmış. Açıkçası uzun zamandır bu kadar güzel bir yer görmemiştim. Her tarafta değişik heykeller ve resimler var. Mekanın bir köşesine güzel bir şömine koymuşlar, aralarda da insanlar üşümesin diye mangallar vardı. Çok otantik ama aynı zamanda janti bir yer. Janti deyince fiyatları yüksektir diye düşünmeyin. Oldukça makul. Aslında oradan Bornova'ya servis yapmaları lazım. Yolları çok dar ve akşam yemeği gibi bir etkinlikte dönüş sorun olabilir. Kahvaltıya gelen hemen herkes aynı sorunu düşündü. Burası süper bir yer, akşamda gelelim, ama nasıl döneceğiz?























Kahvaltıdan sonra Yunus Emre dinledik.

Homerso Restaurant'la ilgili iki link buldum. Bunlarda Mümtazi Restaurant diye belirtiliyor. Aynı yer.

http://www.spoizmir.org/index.php?option=com_content&task=view&id=4666&Itemid=2

http://www.haberhurriyeti.com/IcerikDetay/1884-izmir'in-daglari-turizme-aciliyor.aspx


Tarihçi Homeros'la ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayın .

7 yorum:

  1. Mrb Ben Orbay Yazgan

    Dediğiniz her noktaya katılıyorum , bir tanesi hariç ..... Fiyatlar hiç makul değil ciddi bir Homeros kazığı yedik burada. 2 adana, 1 menemen ve 1 omlet'e 92 TL hesap geldi.... El İnsaf . Tarih 1. Nisan 2012 pazar günü ama maalesef gelen hesap şakası değildi, anı defterine de yazdım o sayfayı kopartmazlarsa tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 kişilik bir aile yemek yiyorsunuz kişi başı 23tl hesap ödüyorsunuz hesaplistesi adana 2 porsiyon:44tl menemen1 por:10tl omlet 1por:5 tl 4adet meşrubat:20 tl kuver:10tl kahve2adet:10 yüzde 10 garsoniye 8,50 top:97,5tl yapar.iyi günler dileriz:

      Sil
  2. Hmmm... Kötü bir pazar geçirmişsiniz. Biz 6 aydır gitmiyoruz. Hesap konusunda haklısınız. Kötü bir deneyim olmuş.

    YanıtlaSil
  3. evet öyle bir yere göre fiyatlar aşırı yüksek , sanarsınki Tavacı recep usta:( gereksiz derecede pahalı.

    YanıtlaSil
  4. manzara müthişti biz çok beğendik.fiyat konusuna gelince de değer diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Bence burasi superrr

    YanıtlaSil
  6. biz sürekli gidiyoruz. fiyatlar ürün kalitesine göre gayet makul. zaten menüde yazıyor, fazla geliyorsa sipariş vermezsiniz :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler