18 Nisan 2011 Pazartesi

Nane Likörü

Merhabalar,
Bugün başarısız bir tarifimi yayınlıyorum. Nette gezdiğim kadarıyla bu tarif çok ortada. Belkide ben yapamadım. Yinede paylaşmak istedim. Çünkü olmadığı, tutmadığıda oluyor demekki. Boşuna votkaları ziyan etmeyelim.



NANE LİKÖRÜ
Malzemeler:
- 1 demet taze nane
- 2 bardak votka
- 2 bardak su
- 1 bardak şeker



Naneleri yıkayıp, bütün halde bir kavanoza koyup, üzerine votka dökün. Bu şekilde on gün bekledikten sonra, şeker ve suyla basit şerbet hazırlayın. Şerbetle, süzülmüş votkayı kavuşturup, iki gün daha bekletin. Bütün bekletmeler kapalı, güneş görmeyen, kuru biryerde olmalı. Sonuçta ben süpper bir renk bulamadım. Piyasadaki nane likörlerinin içeriğini okuduğumda gıda boyası kullanıldığını gördüm. Yani o parlak yeşil renk doğal değilmiş. Benim likörümün rengi pek iştahımı kabartmıyor. İlla ki ev yapımı birşeyler olsun derseniz, olur. Bence biraz gıda boyası bu likör için gerekli. Tattada yoğun mentol hissedilmiyor. Otsu bir tadı var. İçine ferahlık versin diye ekstradan mentol katmayı düşünüyorum. Bu yazıyı yayınlamamın sebebi, webdeki nane likörü resimlerinin hepsinin parlak olmasından. Bu rengi gerçekten yakalayan var mı merak ettim. Eğer bu renk gerçek değilse(boyaysa) boşuna uğraşmayalım. Görüşürüz.

1 yorum:

  1. Sevgili Aslı; geçen haftaki yarışma sürecimde bloguma gelerek bana destek olduğun için çok teşekkür ederim. Çok sağol canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler