8 Kasım 2010 Pazartesi

Piknik!

Merhabalar,
"Piknik" başlığı ne kadar güzel değil mi? Küçüklüğümden beri ben piknik yapmayı hiç sevmem. Bu bir aile alışkanlığı olmalı. Bizim ailemizde böyle bir alışkanlık yok. Ya da yoktu demeli. Piknik benim gözümde Piyale Madra'nın tatlı kedisi :) Ama ithalatta çalışmaya başladığımdan beri piknik yapmaya başladık. Güzelde oldu. Kasım ayının şu günlerinde İzmir'de bize müsade eden, göz kırpan tatlı bir hava var. Ne sıcak ne soğuk. Tam kısırlık, çaylık, pastalık, böreklik.

Bu piknikte Müge Ablamızı andık. Keşke olsaydı da şen kahkasıyla her çeşitten kaşık kaşık tabağına doldursaydı dedik. Kim kim mi? Seher Hanım (yeni şefimiz) dahil 18 kişi :) Bu arada kim kaç tabak yedi bilmiyorum, kendime üç tabak kısır, birde tatlı tabağı olmak üzere dört tabak saydım. Çilem tek başına beş tabak kısır yedi (Özgür Bey okuyorsanız, eşinizin kilo almasının sebebi, bel ağrılarından dolayı hareket edememesi değil). Feray'ı üç çeşit tiramisudan her birinden birer tabak hazırlayarak köşesine çekildiğini gördüm. Nihat Bey, cevizli ekmek, Cansen Ablamız tereyağlı ekmek getirmiş. Çilem, Ebru ve Aynur , üç farklı şekilde yapılmış tiramisu getirmiş. Hepsi ayrı ayrı güzeldi. Ebru'nunkisindeki karamel tat hala damağımda. Tolga'ysa hem Mersin usulü kısır, hemde haşhaşlı kek getirmiş. Annesinin bir kere daha ellerinden öpüyorum. Ellerinize sağlık teyzeciğim. Seher Hanım, klasik elmalı kurabiyelerinden yapmış. Erkek arkadaşlarımız gazlı içecek ve plastik çatal-bıçak aldı. Tercan Bey'in eşide kısır ve ev tipi turşu getirmiş. Tercan Bey'in eşiyle tanışırsam turşu işini soracağım. Her zaman kararında nasıl yapabiliyor anlamıyorum. Acısı, asitliği ve turşunun yapısı (kütürlüğü) her zaman yerinde. En son yaptığım turşunun tuzu azdı :) Tansiyon hastalarına göre, fonksiyonel bir ürün gibiydi. Ben havuçlu meze getirdim. Çilemin tabağı ekmekle sıyırışını izlemek çok hoşuma gitti. Birşeyler yaptığımda, insanların zevkle yediklerini izlemek çok hoşuma gidiyor. Böyle bir şeye ihtiyacımız varmış. Bahçede, hep beraber olmak, güzel birşeyleri hep beraber paylaşmak hoşumuza gitti. Ya termoslarımızdaki çaylar bitip, toplanırken, küçük gruplar halinde salıncaklara gitmemiz? :)) Bir dahaki sefere top mu getirsek, ip mi atlasak? Bu böyle giderse öğlen aralarına sınırlama getirecekler.




İlk tabağımın resmi güzel görünüyor.

HAVUÇLU MEZE
Malzemeler:
- Yaklaşık yarım kilo havuç
- Süzme yoğurt ve normal yoğurt
- İki diş sarımsak
- Bir yemek kaşığı kimyon
- Tuz
- Yarım çay bardağı sıvıyağ
- Yarım çay bardağı su

Havuçları soyup rendeleyin, sıvıyağda azıcık kavurun. Sonra üzerine su ve tuz ilave edip kısık ateşte pişirelim. Sarımsaklı yoğurt hazırlarken hem süzme hemde normal yoğurt kullanalım. Böylelikle ne çok cıvık ne de çok yoğun oluyor. İçine kimyon ve tuzuda koyup karıştıralım. Maydonozla süsleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler