11 Eylül 2011 Pazar

Yenilebilir Kaktüs: Kaynanadili

Bayramdan sonraki Cuma günü, bisikletle Akbük pazarına gittim. Pazar gezerken kaynanadili satışı dikkatimi çekti. Sıcak bölgelere özgü bir meyve olan dikenli kaynanadili meyvesi, oldukça tatlı ve lezzetlidir. İlk olarak yıllar önce babamla Antalya'da biryerleri gezerken seyyar satıcıların tezgahında görmüştük. Çok şaşırdığımı hatırlıyorum. Ellerinde kalın eldivenlerle meyveyi soyup, dilimleyip vermişlerdi. Yıllar sonra Kaynanadilini her yaz Akbük'te gördüm ve en azından bir tane yedim. Bu yılkiler çok çekirdekliydi. Genelde daha az çekirdekli, meyvede et kalınlığı daha fazla olur. Akbük'te yaşayan İngilizlezlerde alışmışlar, onlarda alıyordu. Eğer denemek isterseniz, bol gazete kağıdına sararak alın, elinize dikenleri batmasın. Bir çatala batırıp, suyun altında bıçakla dikenlerini temizleyin. Elinize eldiven giyip, ya da beze sarıp soyun. Bu yöntem tecrübeyle sabittir.
Benimkisi helme olmuştu, dağıldı. Vikipedi 'ye göre dikenli armut, dikenli incir ya da eşek inciri de deniyor. Merak edenler için linkler: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LKOUfGYM4OIJ:tr.wikipedia.org/wiki/Kaynanadili+kaynanadili&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=1698 http://www.google.com.tr/search?q=kaynanadili&hl=tr&biw=1280&bih=575&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wqVtTsaRIsKHhQe24KmDDA&ved=0CDAQsAQ

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu cok begendim.bende ufak çaplı birşeyler paylaşıyorum.fakat siz cok daha profosyonelsiniz onerilererinizi bekliyorum tesekkurler sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler