18 Ocak 2011 Salı

Annemin Yılbaşı Pastası

Annemin yılbaşı için hazırladığı bu tarifi çok beğendim. http://www.pembedusbahcesi.blogspot.com/ un düzenlediği "baştan çıkaran lezzetler" etkinliğine bu tarifle katılıyorum. Etkinlik sayfasında gezerken yapılanlara hayran kaldım. Denemeyi planladıklarımı not alırken, sırayla hepsini denemek istediğimi gördüm. Bu hafta masa başında çalışıyorum. Alışık değilim tüm günümü dairede geçirmeye. Bu değişiklik farklı tariflerle inşallah kendini tezahür eder. Dün akşam kabak tatlısı yapıp, ezicide ezdim. Yarın, öbür gün bal kabaklı bir tarif gelecek.



ANNEMİN PRATİK PASTASI
Malzemeler:
- 1 adet kakaolu pastaban
- 1 adet muzlu puding
- 1 adet üçü bir arada neskafe
- 2 muz
- Yaklaşık 1 lt süt
- Kakaolu pasta kreması
- Damla çikolata
- Dekor şekeri



Muzlu pudingi,tarifinde belirtildiği gibi 750 ml sütle yapın. Hazırladığınız pudingten bir küçük kase ayırın, gerisini pastaya kullanmak üzere tencerede kalsın. Üçü bir arada neskafenizi tarifine göre suyla hazırlayın. Pastabanın altını neskafenin yarısıyla ıslatın üzerine tenceredeki pudingin yarısını döküp, spatulayla düzeltin. Muzları dilimleyip tüm yüzeye dizin. Pudingin geri kalanını da muzların üzerine döküp,damla çikolata sepeleyin. Pastabanın ikinci katını yerleştirin. Onuda neskafeyle ıslatın. Tarifine göre kakaolu pasta kremasını sütle çırpın. İçine puding koyduğumuzdan sadece üzerini süslemek için kullanacağımız pasta kreması fazla gelecek. Kalın bir tabakayla pastabanı kaplayın ve artanını krema şırıngasına koyup süsleyerek sıkın. Kenarları annem gibi pasta dekoruyla ya da kendi yaratıcılığınızla süsleyebilirsiniz.



Bu pastanın üzerine her biri farklı renkte alevle yanan mumlarla süsleyebilirsiniz. Bence çocuklar için en güzel dekor bu. Kız kardeşimin Amerika’dan getirdiği mumları Migros satmaya başlamış. My moments marka bu mumlar Amerika’da 5 $ olsa da, ülkemizde 3-4 TL ye satılıyor. Tealight olanları daha pahalı. Yinede var … Denemek isterseniz, değişik bir tecrübe. Çocuğunuz , yiğeniniz ya da yakın olduğunuz biri varsa mutlaka deneyin.

3 yorum:

  1. hımm.misss.ellerinize sağlık.Sevgililer Günü Hediye Çekilişime Bekliyorum.Ben her şeyin aslını sewerim:) sewgiler

    YanıtlaSil
  2. hahahahaha :)) takip ederim moda gezgini

    YanıtlaSil
  3. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler