5 Ekim 2011 Çarşamba

Mantar Sote

Merhabalar,
Pazardan tazecik mantarlar aldık. Yılın bu ayları en çok çorba içmek istediğim zamanlar. Mantar çorbası yapmayı planlıyordum. Son dakikada tarla domateslerininde etkisiyle sotelemeye karar verdim. Vok tavada böyle şeyler yapmak çok hoşuma gidiyor.



MANTAR SOTE
Malzemeler:
- Yarım kg mantar
- 1 soğan
- 2 yeşil biber
- 1 kapya biberi
- 1 iri domates
- Zeytinyağı ya da fındık yağı



Yağda yemeklik doğradığınız soğanları soteleyin. İçine biberleride katın. Söyle biraz çevirdikten sonra iri doğranmış, küçükleriyse bütün halde mantarları ekleyin. Mantar suyunu bırakıp çekmeye başlayınca domatesleri ekleyin. En son baharat ve tuzunu ekleyip, yemeğe son halini verin.



Vok tava kullanırken Migrostan aldığım kapağı kullanıyorum. Kapağın özelliği sıçratmaması ama buhar çıkışına izin vermesi. Sıçratmaz daha önce almıştım. Fakat bana kullanışlı gelmemişti. Bu kapakla yukarı çıkan buhar, kapaktaki tırnağa çarpıp, etrafa sıçramadan gaz olarak çıkıyor. Ananem vok tavada bu şekilde pilav pişiriyormuş. Çok lezzetli olduğunu söyledi. İlerleyen günlerde deneyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler