29 Aralık 2010 Çarşamba

Martha Stewart Usülu Kestane Kebap

Merhabalar,
Çınar geçen hafta hastayken ona ne pişireceğimizi şaşırmıştık. Ne yaparsak yapalım oğlum yemedi. Ama bu uğraşımızda (dikkatinizi çekeyim, çoğul yazıyorum) eşimin desteği çok oldu. Markete gittiğinde, belki yer diye nar ve kestane almış. Düşüncesi çok hoşuma gitti. Geçenlerde eve geldiğimde onu Martha Stewart Show izlerken buldum. Eşim gibi bir maçonun Martha’yla ne işi olabilirdi ki? Oturdum yanına, meğer Martha kestane yapım teknikleri anlatıyormuş. Bizim evin kestanecisi eşimdir. Kestane kebap yapmayı ondan öğrendim. Püf noktası kestaneyi çizdikten sonra soğuk suda en az yarım saat bekletmek. Bu sayede kabukların içine işleyen su, daha kolay ayıklamayı sağlıyor. Bu şekilde yıllarca kestane pişirdik, taki Martha’ya kadar. O, kestaneleri çapraz işaretlememiz gerektiğini söylüyor. Böylece mektup gibi kabuklar açılıyor ve içinden hiç şekli bozulmadan, tane, olduğu gibi çıkıyor. Bu sayede artık kırıntı kestane kalmıyor. Çok güzel değil mi? Yurt dışında ceviz kıracağı gibi bir aletle tek tek kestaneleri koyup çizebiliyormuşsunuz. Ben web de aradım bulamadım. Merak eden varsa, Martha izlesin :)



KESTANE KABAP
Malzemeler:
- İstediğiniz kadar kestane
- Soğuk su



Kestaneleri çarpı şeklinde çizip, soğuk suda en az otuz dakika bekletin. Döküm bir kapta - bence en uygunu tost makinesinin içinden çıkan siyah kap- orta ateşte pişirin. Afiyet olsun.


ÖNEMLİ NOT: Google 'la "kestane çizici" yazıp aratmayın, ayıpçı şeyler çıkıyor. Ben bizim bilgi işlemde, yasaklılar grubuna bu vesileyle girmiş olabilirim.

7 yorum:

  1. İkinizin de ellerine sağlık sevgili Aslı. Umarım Çınar'da severek yemiştir. Afiyet şifa olsun...
    Hepimizi korkuttu ama, umarım artık daha iyidir inşallah...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Aslı,
    Kestaneleri soğuk suda bekletmeyi ilkdefa duyuyorum.İlk yaptığımda deniyeceğim.
    Lavaşları sormuşsun benim fikrim değil canım sarkaç blogunda görmüştüm.Ama baharatlı olanlar benim fikrim:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık.
    Marthayı bende izlerim ama kadıncağız çok malzeme kullanıyor ve bu benim hoşuma gitmiyor.Ama bazen böyle pretik tariflerde olmuyor değil.
    Sevgileirmle.

    YanıtlaSil
  4. Ben hep kestaneyi artı şeklinde çiziyorum gerçekten soymak daha kolay oluyor, sizin soğuk suda bekletme yöntemini de deneyeceğim inatçı kabuklar için :)

    Kestane çizme aparatını 1 ay kadar önce Tansaş'ta görmüştüm f,yatı 7 lira civarıydı yanlış hatırlamıyorsam ama promosyonlu ürün olduğu için şu anda yok. Ceviz kıracağı gibi biraz bilek gücü istediğinden çok kullanışlı görünmemişti gözüme ve almamıştım o zaman.

    Bu arada yeni yılınızı da kutlarım :)

    YanıtlaSil
  5. yeni yılınızı kutlar sağlıklı mutlu huzurlu yıllar dilerim

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumlarınız için teşekkürler :) Çınarcık daha iyi. ben 7 gün izin aldım. Evde oğluma bakıyorum. Benden sonra babası izin alacak ve devridayim yapacağız. Herkesin yeni yılını kutlarım. İlginize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. selam asli bende dun birsuru kestane aldim, bir kismini seninki gibi yapacagim bir kismiylada karyoka. Canim cekti napayimm :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler