2 Şubat 2011 Çarşamba

Zencefil Şekerlemesi

Merhabalar,
Aslı Hanım 'ın zencefilli şekerlemelerini merak ettim. Aslında böyle yoğun tatlar pek bana göre değildir. Özellikle zencefil bana küçüklüğümün hastalıklarını, bala karıştırıp annem ve ananemin zor yedirdikleri günleri hatırlatır. Geçen yıl kız kardeşim Deniz, hasta olmayalım diye toz zencefil almış. Aslı Hanım'ın şekerleme tarifini okuyuncaya kadar unutmuş, gitmiştim ben onu. Yazıyı okuyunca beni,bir zencefil merağı sardı. Migros'tan taze zencefil aldım. Daha önce kurutulmuş zencefil ithalatı esnasında yamru yumru, fildişi renkli bütün zencefiller görmüştüm. Tazesini alırken yanımda reyon görevlisi geldi. "Ay bunu nasıl yiyorsunuz, berbat birşey. Çok acı." diye yakındı. Bende ilk defa aldığımı, gördüğüm bir tarife bakarak yapacağımı, kaynatarak acılığını alacağımı söyledim. "Yemesek olmaz mı?" sorusuna beraber güldük. Demek halk arasında bu bir sorunmuş.



ZENCEFİLLİ ŞEKER
Malzemeler:
- 100-150 gr zencefil (bir iri tane bize yetti)
- 1 su bardağo toz şeker
- Tuz



Zencefili alıp, incecik kabuklarını soyun. Daha soyarken kokusu ellerinize siniyor. Oldukça sulu bir baharat, ananas gibi. Tadını merak edip, şöyle bir çimdik ısırdığımda aroması tüm ağzıma yayıldı. O sululuktan beklenmeyecek bir aroma barındırıyor. İncecik, olabildiğince verev doğrayın. Küçük bir tencerede sadece suyla haşlayın. 10 dakika kaynasın, suyu döküp yeni su ekleyin. 10 dakika daha kaynasın. Bu şekilde 4 kere kaynatın (acılığının çıkması için). Küçük bir tencerede tuz, şeker ve bir bardak suyla basit şurup hazırlayın. Haşlak zencefilleri bu şerbete atın ve 20 dakika daha haşlansın. Tencereden süzmeden, kapağını kapatarak bir gün bekletin (ben bir gün beklettim, orjinal tarifte 3-4 saat bekletmenin yeterli olacağı söyleniyor). Ardından taneleri toz şekere bulayın.

Bence tadı fena değil. Özellikle annem çok beğendi. Natur Drops marka zencefilli şeker piyasada satılıyor. Evde, yakınınızda zencefil seven varsa, yapıp hediye edebilirsiniz. Merakla başlayan zencefil şekerlemesi, bana değişik lezzetler ve faydalı bilgiler bıraktı. Daha önce taze zencefil hiç kullanmamıştım. Geçenlerde yaş pastada denedim ve bence çok güzel oldu. Sanırım bu aralar çikolatadan ve vanilyadan biraz sıkıldım. Hoş kokulu, değişik bir lezzet oldu. Zencefilli ürünleri tavsiye ederim. Afiyet olsun.

Zencefil hakkında bilgi edinmek için tıklayın

10 yorum:

  1. zencefil yani ginger, burada cok yaygin. Hem sagliklida. Bende gecenlerde aldim. Yemekleri filan da var. BIrde onun gazozu var. Tadi cok guzel. Kaloriside dusuk. BU tatliyi deneyecegim.

    YanıtlaSil
  2. evet evet bende almayayim diyenlerdenim aslinda.. birkeresinde corbanin icine koymusdum ,aman Yarabbi feci olmusdu, hatta corbayi icemedik :) ama kurabiyesini severim, o sebeten bende tozunu aldim..
    ama sekerlemelerin cok lezziz görünüyorlar, dene beni ye beni dercesine :))

    cici sevgiler

    YanıtlaSil
  3. hahahaha :)) yalnız değilim demek ki :) zencefilli gazozu bende merak ediyorum. Yabancı filmlerde hep içiyorlar. Merak ettim onuda. Kesin Aslı Hanım denemiştir. Alırım ondan tarifini :) Yaş pastada denedim, süpper oldu. İlginize teşekkürler kızlar.

    YanıtlaSil
  4. Zencefil + Bal + Karaçörekotu karışımı benim için sihirli bir karışımdır.Birçok derde deva olduğunu biliyorum.Bu şekliyle de değişik olmuş.

    YanıtlaSil
  5. aa arkadaşım ben blog dünyasından daha neler duycam bakalım.eline sağlık arkadaşım...çok değişikkkk...

    YanıtlaSil
  6. seni izlemeye aldım arkadaşım...sevgiler gönderiyorumdaha sık görüşürüz inşallah.güzel ziyaretin için teşekkürler ediyorum ayrıca...

    YanıtlaSil
  7. Aslının bu tarifini ben de görmüş beğenmiştim. Zencefil öyle tek başına yenilecek birşey değil elbette ama yemeklere, keklere ve kurabiyelere gerçekten çok yakışıyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık Aslı'cığım çok güzel olmuşlar. Benim zencefili sevme nedenim, baharatlı tadı ve kokusu:)) Gerçi bu şekilde hazırlayınca epeyce bir azalıyor ama... Keskin tatlardan hoşlanmayanlar için, fazla baharatlı gelebiliyor.
    Zencefilli gazozu çok severek içerim. Üstelik mide bulantılarına da çok iyi gelir. Sitede var tarifi, onu şekerlemelerden daha çok seversin (Çınar'da çok sever) eminim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Güzel yorumlarınız için teşekkürler kızlar :) Zencefilli gazozu kesin denerim Aslı Hanım. Sizlerinde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Zencefil benim için de çok uç bir lezzet..Bence de 'yemesek olmaz mı?':))))))) Ama şifasını da biliyorum kahretsin:)) En iyi ihtimalle bitki çaylarıma bir parça atarım veya tozunu tatlı kurabiyelerde eser miktarda kullanabilirim. Şekerlemesini denemedim, dediğin gibi acısı iyice çıkmışsa yenebilir tabii. Ellerine sağlık, mutlu yıllar canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler