27 Şubat 2011 Pazar

Çılgın Haftasonu-Ispanaklı-Lorlu Börek

Başlık iddialı değil mi? Ama çılgın bir haftasonu geçirdik. Çınarcık ve eşim beni çok şaşırttı. Çikolatalar, çiçekler, yumuşak içimli şeyler Fransız kadınlarına göre. Cuma akşamı eve geldiğinizde evden çıkmadığı halde hasta olabilen bir çocuk bulabiliyorsunuz. Bir hafta önce kafasını gemide patlatıp, 6-7 dikişle eve gelen kocam Cuma günüde kapağı açık logarın içine düşmüş. Aslında tam bir düşüş değiş, bir ayağı tamamen içine girmiş, diğerini incitmiş. Haftasonu sıyrıklarla, ağrı kesici kremlerle, masajlarla geçti. Neden Türkiye'de yaşadığımızı bazen unututyorum ki... Yolun ortasında kapağı açık logarlar burada rutin.

Dün akşam oturmaya gelen misairlerime Aslı Hanım'ın Unsuz Pastası'ndan yapmak istedim. Aramızda 36 haftalık birde hamile arkadaşımız vardı. Bol çikolatalı bir pasta hepimize iyi gelir diye düşünürken sağımdaki melek "Kalori bombalarını geç, şöyle faydalı bir sütlü tatlı yap." dedi. Ümit Usta'nın tarif kitabını karıştırdım ve "tavuk göğsü" yapmaya karar verdim. O kadar karar verdim ki, yalancısını değil, gerçeğini yapmak istedim. Berbat birşey oldu. Meğer etli tatlı olmuyormuş. O kadar çabam uğraşım boşa gitti. Evin önündeki kediler, bol sütlü, ezilmiş tavuklu tatlımı bayıla bayıla yiyecekler. Eeee.... Kime niyet kime kısmet... Sizlere ara sıra bahsettiğim bir arkadaşım var: Azize Hanım. Onunla konuştuğumuzda iç anadoludan kaynaklanan bir durum olduğunu söyledi. Mesela Çankırı tarafında aşureye kavrulmuş kurban eti konuyormuş. Etli tatlı ülkemizde olağan birşeymiş. Benimse ağız tadıma uymuyor. Aslı Hanım'ın pastasını yapmadığıma pişman oldum. Son dakika kurtarıcısı olarak Dr. Oetker'in Bitter Çikolatalı Pudingini Figen'le yaptık. Kısır yaparken oda arkadaşım Feray'ı andım. Özellikle zeytinyağını gözümü kapatıp dökerken :) Güzel bir akşam geçirdik. Arkadaşa hasret kalan çocuklarımız beraber oynadı. Kış aylarının en güzel yanı bu akşam oturmaları. Sofrada en güzel şey, uydurup yaptığım dolama böreğiydi. Ispanaklı böreği özlemişiz.




ISPANAKLI LORLU BÖREK
Malzemeler:
- 750 gr ıspanak
- 4 yufka
- 200 gr lor peyniri
- 1 soğan
- 1 su bardağı süt
- 2 yumurta
- 1 su bardağı sıvıyağ
- tuz, karabiber



1 soğanı yemeklik doğrayıp, yarım su bardağı sıvıyağda kavurun. İçine yıkayıp doğradığınız ıspanakları ekleyin ve iyice kavurun.



Baharat ve tuz ilave edin. Derin bir kapta yumurtaları kırın, içine süt ve yarım bardak yağı ilave edin. Karıştırıp açtığınız bir yufkaya azıcık sepeleyin. İçine ıspanaklı harcı koyup, bir avuçta lor peyniri koyun. Uyduruktan sarıp,tepsinin ortasından başlayarak dolamaya başlayın (tepsiyi yağlamayı unutmayın). Bo şekilde sara sara dolama böreğini hazırlayın. En son tüm tepsiye sıvı harcı yayın ve susam sepeleyin. 180 derecede yaklaşık yarım saatte pişiyor. Bol kabaran, güzel kokan bir börek. Yapımıda kolay.



Bugün kışın son günü. Yarın, baharda görüşürüz.

1 yorum:

Yorumlarınız İçin Teşekkürler