15 Şubat 2011 Salı

Sevgililer Günü Tartı-Çikolatalı Tart

Merhabalar,
Balparenin, -sevgiliye özel tarifler- etkinliğine katılmak istedim. Sanırım ucundan yakaladım, çünkü bugün son gün. Lezzet dergisinin bu ayki sayısından yaptığım tarif oldukça yorucuydu. Eeeee her zaman pratik, kolay olmaz değil mi? 13 Şubat'ta annemleri ve dayımlarıda çağırıp yemek verdim. Sevgililer gününü üç çift ve bir çocuk kutladık. Gelelim bol bulaşıklı, üç kere fırın çalıştırmanız gereken tarife....



SEVGİLİLER GÜNÜ TARTI
Malzemeler
Tart Hamuru İçin
- 1,5 bardak buğday unu
- 125 gr tereyağ
- yarım su bardağı toz şeker
- 1/4 çay kaşığı tuz
- 1 yumurta sarısı

Dolgusu İçin:
- 140 gr (2 kare) bitter çikolata
- 70 gr (1 kare) sütlü çikolata
- 125 gr tereyağ
- 5 yumurta + tart hamurundan artan 1 beyaz
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 portakal
- 2 kaşık un

Kalp Kurabiyeler:
- 75 gr margarin
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı mısır nişastası
- 1 paket vanilya
- 1 su bardağı un



Un, şeker ve tuzu mutfak robotunda karıştırın. Soğuk ve küp doğranmış tereyağını ekleyip, kırıntı görüntüsü alıncaya kadar mutfak robotunda karıştırın. Yumurtayı ilave edin ve hamur halini alınca buzdolabına alıp, yaklaşık bir saat soğutun. Kelepçeli fırın kabına yağlı kağıt serip, hamuru yayın. 190 derecede 20-25 dakika pişirin. Bu arada dolgusunu hazırlayın.



Tereyağ ve küçük parçalara bölünmüş çikolataları sos tenceresinde eritin. Yumurtaları ve şekeri cam kasede çırpın. İçi kaynar su dolu tencerenin üzerine bir tencere daha yerleştirip, yumurtalı-şekerli karışımı döküyoruz. Kenarları iz bırakıncaya kadar karıştırın. Çikolata karışımını, portakal kabuğu rendesini ve suyunu ekleyip karıştırmaya devam edin. Son olarak unu ilave edin. Bu karşımı tart tabanına doldurup 190 derecedeki fırında 25 dakika (kürdan batırdığınızda temiz çıkacaya kadar) pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.



Kalp kurabiyeler için tüm malzemeyi karıştırıp bir hamur hazırlayın. 15 dakika buzdolabında soğutup, merdaneyle açın. Kalp kalıplarla kesin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip 10-15 dakika pişirin. Soğuduktan sonra tartın üzerine dizip, purda şekeri sepeleyin. Güzel görünüyor değil mi? Bence çok uğraştırıcı ama uğraşmaya değen bir tart. Bazen, uğraşırsınız uğraşırsınız bir şeyede benzemez. Bu Allahtan öyle değil. Yılda birkez yapmak benim için ideal. Figen tadına bakar bakmaz, "Ben çikolata krizlerimde yaparım" dedi. Eşim çikolata sevdiğinden beğendi, benim idealimse portakallı tart gibi, daha meyveli ve beyaz kremalı tatlar.



Annemler Paris'ten numaralı değişik Bordo şarapları almışlar.



Eşim hasta olduğu için ona ıhlamur gibi bitki çayları hazırlıyorum. Bu yılki sevgililer günü hediyem Porland'dan aldığım çay tabaklarıydı. Çok güzel ürünler gelmiş,bence bir bakın.

Yarın görüşmek dileğiyle...

NOT:Orjinal tarifte tart hamuru için; buğday unu yerine, tam buğday unu, toz şeker yerine pudra şekeri diyor. Ben değiştirdim. Toz şekerin kıtırlığı benim hoşuma gidiyor. Dolgu maddesindeki çikolata oranı 100 gr bitter çikolataya, 100 gr sütlü çikolata. Eşim dark sevdiğinden bitter miktarını arttırdım. Tarifi yaptığım haliyle yayınlıyorum, çünkü bunu yaptım :)

6 yorum:

  1. evet bende lezzet dergisini ilk aldığımda bu tart gözüme çarptı,fakat yapımı baya uğraştırıcı birde özel kurabiye yapmak gerekiyor diye vazgeçmiştim :).ellerinize sağlık güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik aslicim cok cici olmuslar! afiyet sekerler olsun! sicacik sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ilginize teşekkürler kızlar :)

    YanıtlaSil
  4. canımmm,
    ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.hayırlı geceler.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Aslı'cığım uğraştığına değmiş vallahi. Ben çok beğendim, ellerine sağlık olsun. Kalpli tabaklar da çok şeker, güle güle kullanın:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Tart da hediye tabaklar da çok hoş görünüyor :) Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler