21 Şubat 2011 Pazartesi

Patlıcanlı Simit Börek

Merhabalar,
Küçük oğlumla Cumartesi güzel bir gün geçirdik. Eşim iş icabı iki günlüğüne İstanbul’a gitti. Fırsat bu fırsat diyip önce benim gardrobumu dağıttık, sonrada Çınar’ın. Toplarken artık ikimizi de küçük gelenleri ayırdık, en yakışanları öne çıkardık ve unuttuğumuz giysilerimizi görünce şaşırdık. Babamızın yokluğunda, mısır patlatıp beraber bilmem kaçıncı defa Thinker Bell ve maceralarını izledik. Meraklı Minik Dergisini’nin kangurularının taklidini yaptık. Pınar Hanım (Pino) ne kadar güzel çizmişsiniz. Elinize sağlık :) Her ay anıyoruz sizi. Çınar, anne oldu bende yavru kanguru oldum. Kesesine beni sokmaya çalıştı. Blendırda muzlu süt keyfi yapalım dedim, ama kanmadı akıllı oğlum. Yine gitti, süt çekmecesinden kendine kakaolu süt aldı. Bu arada annelere duyurulur. Eve alınan 200 m lik kakaolu sütlerin içindeleri okuyunca çok sinirlendim. Danone’nin sütlerinde yağ oranı %1. Buna dikkat edelim. Thinker Bell ve Şimşek Şimşek Mc Queen resmi var diye bir sürü Danone almıştım. Ama artık almayı düşünmüyorum. Zaten bu çocuk sütleri yarım yağlı (%1,7) lik sütten yapılır. Danone yağ oranını iyice aşağıya çekmiş. %0 lık olsa yağda eriyen vitaminlerden mahrum kalınmış olur. %1 bence gelişim çağındaki bir çocuk için düşük bir miktar. Evimize aldığımız tam yağlı sütlerdeki yağ oranı %3,4. Sizin için bir şeyler fark etmeyebilir, ama benim oğlum artık pek bir şey yemiyor. Bu yüzden yediklerine daha dikkat ediyorum.
Geçen hafta Sevgililer Günü yemeğinde güzel bir sofra hazırlamıştım. İş yoğunluğundan resimlerini yayımlayamamıştım. Bugün sofradan değişik bir böreğin tarifini vereceğim : Patlıcanlı simit börek.
Tarifi Lezzet Dergisinin bu ayki ekinden esinlendim. İç harcı hariç her şeyi aynı.



PATLICANLI SİMİT BÖREK
Malzemeler:
- 5 yufka
- 3 yumurta
- 2 su bardağı süt
- 1 çay bardağı sıvıyağ
İç Harcı için:
- 3-4 adet patlıcan
- 2 çarliston biber
- 2 ince kırmızı biber
- 1 domates
- 1 soğan
- 1 çay bardaı sıvı yağ
- 1 çay kaşığı salça
- Tuz



Patlıcanları alacalı soyup, küp küp doğrayın. Tuzlu suda yaklaşık yarım saat bekleterek acılığını alın. Yemeklik doğranmış soğanları sıvıyağda iyice kavurup sırasıyla biberleri, domatesleri, ve patlıcanı ekleyip kavuruyoruz. Yağ miktarı az geldiyse arttırabilirsiniz. Kavrulduktan sonra yarım çay bardağı su ilave edin.
Kek kalıbını yağlayıp bir yufkayı yerleştirin. Sütlü karışımla yufkayı ıslatın. İkinci yufkayı ikiye bölüp kek kalıbına sarın. Yine sütlü karışımdan dökerek ıslatın. Orta kısma gelindiğinde patlıcanlı içi yayın ve yufka döşemeye devam edin. En son yufkayı güzelce sarın. Kenardan artanları toparlayın ve sütü karışımı yedirin. 180 derecedealtı üstü kızarıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.






Soğan salatası tarifi için tıklayınız .



Göbek salata



Genel görüntü :)



Sevgililer Günü Tartı



Mercanlar



Mantar Güveç



Annem ve yengem




Son poz yine güvecin olsun :) Yarın görüşürüz.

2 yorum:

  1. Hangisine bakacağımı şaşırdım ama beni en çok börek çekti sanırım.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. valla börek tam yemek böreği. sizde seversiniz Aylin Hanım. Bol bol milföylü tariflerinizi görüyorum. Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler