10 Haziran 2011 Cuma

Karadut Likörü



KARADUT LİKÖRÜ
Malzemeler:
- 1 kase karadut
- Üzerini örtecek ölçüde votka (1 su bardağı kadar)
- 1 çay bardağı toz şeker
- 1 su bardağı su

Karadutların üzerini örtecek şekilde votka ekleyip, buzdolabında bir hafta (durumunu kontrol edip daha erkende alabilirsiniz,. İzlemek gerekiyor) bekletin. Sürenin sonunda meyveyi ellerinizle yoğurarak iyice votkaya yedirip, süzün. Çıtır çıtır, susam gibi parçaları atıp, süzüntüyü su ve şekerle hazırladığınız şurupla birleştirin. Bir gece buzdolabında dinlendirip yine soğuk olarak servis edin.



Bu likörün yapımı narenciye likörleri gibi kolay olmuyor. Dut çabuk bozulan bir meyve olduğu için hep soğukta muhafaza gerekiyor. Meyveyi dağıtmadan bütün halde alkolde bekletip, süzmeden önce sıktım. Lezzetli bir likör. Sıcak yaz günlerinde serin, tatlı bir atıştırmalık oluyor. İki deneme yaptım. İlkinde normal karadut kullandım, elde ettiğim sonuç "fena değil" di. İkinci denememde, pazardan tazecik aldığım karadutlarla yaptım. İlkine göre şeker oranı doğal olarak daha yüksek ve daha aromatikti. Az az denemeler yaptım. Aslında kaliteli hammaddeden kaliteli ürün eldesi pekte yeni bir buluş değil. Esas olan karadut aromasının alkole çok süpper geçmemesi. Alkolde çözünen madde miktarı az galiba. Bu likörü kahvenin yanı için pek uygun değil. Yemekten önce sıcakta tatlı bir serinlik olarak tüketebilirsiniz.






1 yorum:

  1. Her sabah dalından topladığım karadutları yerken kulaklarını çınlatıyorum Aslı'cığım. Benim denemeler bu gidişle ancak seneye kaldı. Reçel için sana bir yöntem şöylemiştim hatırlıyorsan küçük bir kutu da öyle dene istersen. Çok öptüm, sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler