23 Aralık 2010 Perşembe

Tahinli Un Kurabiyesi

Merhabalar,
Bugün annemin, Ege Mutfak Zirvesi'nde yarışmaya katıldığı kurabiyesinin tarifini veriyorum. Bu vesileyle hasretlilezzetler in kurabiye etkinliğinede katılıyorum. Bakalım 06 Ocak'ta listede neler olacak? :)



TAHİNLİ UN KURABİYESİ
Malzemeler:
- 1 Su bardağı tahin
- Yarım su bardağı sıvıyağ
- Yarım paket margarin
- 3,5 bardak un
- Kabartma tozu
- Bir su bardağı pudra şekeri
- Üzeri için yer fıstığı ya da badem

Tahin ve şekeri bir kapta karıştırın. Üzerine eritilmiş margarin ve sıvıyağı ekleyip karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun. Elinizle yuvarlak şekil verin. Üzerine elinizle şöyle bir bastırıp fellah köftesi gibi yapın. Renkli küçük kağıtlara koyarak tepsiye dizin. Çay tabağına bir yemek kaşığı tahin, bir tatlı kaşığı toz şekeri ekleyip karıştırın. Bulamaçtan kurabiyelerin çukur yerlerine koyun. Üzerlerine tuzsuz yer fıstığı ya da badem koyarak süsleyin. 170 derecede 20 dakikada pişiyor. Beyaz bir kurabiye oluyor. Bu kurabiyenin püf noktası soğutmasıdır. Fırındayken kurabiyeye ellerseniz dağılır. Pişmediğinide düşünebilirsiniz. Oysa 20 dakika kurabiye için ideal. Kendi tepsisinde soğusun, ardından servis tabağına alın. Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Merhabalar tatlım, tahinli kurabiyen çok güzel görünüyor.. tahini normalde hiç kullanan bir değilim ama özellikle sadece kurabiye ve çörekler için evde bulundururum. sıcakken tadı çok nefis olur. eline sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, annenizin ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba canim! annenin kurabisleri cok cici olmus.. sunumu cok hos! ellerine,emegine gönlüne saglik annecinin! sanada katilimin ve destegin icin ayrica gönülden tesekkürler canim!! 6 ocagi bende büyük bir sabirsizlikla bekliyorum! inanilmaz güzel, farkli kurabiye tarifleri geldi :))) sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Güzel dilekleriniz için teşekkürler :) İnşallah beğenirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım..Görüntüsüde pek şık:)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler yemekvakti. Aklımda likör merakınız kalmış. dün dokuzuncubulutun tarifinden giderek limon likörü yaptım. Tadı çok güzel, rengi enfes. Onuda tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. Aslı'cığım bu tarifi epeydir bekliyordum.
    Annenin ellerine sağlık olsun. Selamlarımı, sevgilerimi ilet lütfen.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım tahinli kurabiyeye ellerine sağlık anneciğin.Jüri böyle bir tadı geride bıraktığı için çok pişman olacak eminim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Aslı'cığım bu tarifi yayınladığın gün bloğuna girip tarifi aldım bir de yorum yazmıştım gelmemiş herhalde.
    Dün bu güzel kurabiyeleri pişirdim, çok lezzetli oldular. Çocuklar çok sevdi. Bundan sonra çok sık yapacağım anlaşılan. Annene teşekkürlerimi ve sevgilerimi ilet lütfen.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. annem bana da yapsın! deniz

    YanıtlaSil
  11. Güzel dilekleriniz için teşekkürler. Beğenmenize sevindim Aslı Hanım :) Kalori kaynağı ama güzel bir tarif. Sizinde ellerinize sağlık. Deniz'cim, canım kardeşim, annem İstanbul'a gelince yapacak sana. Yanında likör çeşitleri göndereceğim. Portakallı, limonlu ve naneli likör yaptım. Evdeki votka bitti sonunda :)

    YanıtlaSil
  12. Bu tahinli tarifleri yapmak bir nasip olmadı. :( Aslında Bursalı olarak tahinli pidenin tadına varmış biriyim ve eminim bu da harika bir kurabiye olmuştur. Tahin alıp denemek şart oldu. Bu arada etkinliğime davetlisiniz. Güzel blog sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Aslıcımm bugün kurabiyelerden yaptım ve nefis oldu. İzninle yayınlayacağım:)))

    YanıtlaSil
  14. afiyet olsun :) yayınla tabii :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler