30 Ekim 2012 Salı

BADALA FASULYESİ * ALBİNO BARBUNYA

BADALA FASULYESİ


Bayram tatilini, kayınvalidemlerle Akçay’da geçirmek için dün İzmir’den geldik. Evde bir şey olmayınca arife günü pazara gidildi. Kayınvalidem ve kayınpederim Ordu’da yılın bu zamanı hep yedikleri bir fasulye çeşidi olan Badala fasulyesini bulunca hemen almışlar. Daha önce görmediğim bir çeşit olan bu fasulyenin rengi beyaza yakın. İçi bildiğiniz kuru fasulye gibi. Ancak bu fasulyenin kurusu olmuyormuş. Taze pişirilip yeniyormuş. Barbunyanın beyazı denebilir. Tat olarak da barbunyaya benziyor. Yinede kendine has hafif bir aroması var.



Kayınvalidem su böreği yaparken, bende bu fasulyeleri ayıkladım. Kaynar ve soğuk su ikilisinde, yufkalarla bir şeyler yaparken ayak altında dolaşmayım dedim :)



Bu yeni fasulyeleri pişirmeye yöneldim. Öğrendiğim kadarıyla denizci fasulyesi gibi pişiyormuş.



BADALA FASULYESİ

Malzemeler:

- 1 kg badala fasulyesi

- 2 kuru soğan

- Bir çay bardağı sıvıyağ

- 2 olgun iri domates

- 3 biber

- 1 kaşık domates salçası





Kuru soğanları yemeklik doğradıktan sonra sıvıyağda çevirin. Rengi değişmeye başlayınca ince doğranmış biberleri ilave edin. Biber ve soğan iyice kavrulduktan sonra ince doğranmış, kabuksuz domatesleri ilave edin. İyice pişsinler. Rengi kuvvetlendirmek için bir kaşık salça eklenebilir. Ayıklanmış, yıkanmış badala fasulyelerini ilave ederek pişirin. İstediğiniz yoğunlukta su eklerek seyreltin. Tuzunu ilave edip yemeği dinlendirin.



Yemeğin tüm malzemeleri eklendikten sonra, yavaş pişmesi için kuzinenin üzerinde tuttuk. Pilavda kuzinede demlendi. Lezzet üzerinde bir etkisi olabilir.



Kuru fasulye gibi, yanında pilav ve salatayla süpper oluyor. Dolapta biraz turşunuz varsa hepten iyi.



Şimdiden iyi bayramlar, sevgiler.

İnternette şöyle bir baktım, badalan fasulyesi olarak da geçiyor.
Merak edenler için tık tık.

3 yorum:

  1. Bu fasulye cinsini ben de daha önce ne görmüş ne de duymuştum ama lezzetli görünüyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık,bende ilk kez duydum...

    YanıtlaSil
  3. Brn de yeniduydumve aldim, bakslim nasilolacak

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler