21 Aralık 2010 Salı

Limon Kabuğu Şekerlemesi ve Limonata



Merhabalar,
Bugün sizlere dokuzuncubulut dan Aslı Hanım’ın yine denediğim bir tarifini vermek istiyorum. Aslında sitesinden sizlerde değişik yemek tarifleri deneyebilirsiniz. Bana ağız tadı olarak yakın geliyor. Daha tarifi okurken nasıl bir lezzet olacağını hayal ediyorum ve hayalimle, olan örtüşüyor. Bunu en iyi kabak turşusunda anladım. Aşağıda yeni çektiğim bir kavanoz resmini görüyorsunuz.



Kaç günde olacağını bilmiyorum ama şimdiden güzel kokuyor. Dilimlenmiş soğan çok hoş bir koku bırakmış turşuya. Hafta sonu için ananemleri yemeğe almayı planlıyorum. O zaman şöyle bir balık sofrası mı kursam? Hem de yeni fırınımla :) Dün Migros’tan kırmızı soğanda aldım. Kırmızı soğan turşusuda deneyeceğim. Bu durumun olumsuz yani şu: hep kırmızı şeyler ve turşularla doldu dolap. Kırmızı lahana, pancar ve kırmızı soğan (daha yok, olacak) turşusu. Birde kabak turşum var. Biraz değişik şeyler yapmalıyım. Fikri olan balık sofrasına değişik meze ve salata söylesin. Birde pilav yapmak istemiyorum. Balığın yanına makarnayıda çok yakıştırmıyorum. Ekşili bir patates salatası mı yapsam? Ya da soft, daha nötr bir tada sahip başka bir şey… Ama ne bulamıyorum. Değişik ekmekler mi yapsam?
Neyse… Gelelim limon kabuğu şekerlemelerine. Bu tarif yine banko bir tarif ve bir kilo limondan harikalar yaratabiliyorsunuz. Tarif Aslı Hanım'dan.

LİMON KABUĞU ŞEKERLEMESİ
Malzemeler:
- 8 adet limon
- Toz şeker



Limonların kabuklarını soyun. Bıçakla, beyazını almamaya çalışarak soyabilirsiniz. Geçen hafta, Figen’le , İkea’dan Spritta süsleme seti aldık. Ben oradaki portakal kabuğu soyucusuyla, şekilli soydum. Bu şekerlemeleri şeritler halinde kullanmayı planlıyorum. Sizde robotta çekerek kırpıntı halinde de kullanabilirsiniz. Doğradığınız limon kabuklarını bir gece suda bekletin.



Süzüp tencerede bir taşım suyla kaynatın. Süzüp süzüp iki defa daha kaynatın. Toplamda üç kere kaynatmak gerekiyor. Bu şekilde limon kabuklarının acılığını almış oluyorsunuz. Ardından küçük kavanozlara en alta önce şeker, sonra limon kabuğu, şeker, limon kabuğu olacak şekilde sıra sıra yerleştirin. En üste yine toz şeker dökün. Buzdolabında saklayın.



Bu şekerlemeleri yaparken artan, limonlu kaynayan sulara çok acıdım. Onları ayrı bir tencerede topladım. Yani bir gece limon kabuğunda beklemiş olan suyu ve kaynama sularını birleştirdim ve yarım su bardağı şekerle bir taşım kaynattım. İçine de yarım limon suyu sıktım. Çok hoş içimli ve süpper renkli bir limonata oldu. Bu tarifin bu yönünü hepten sevdim. Çünkü bir kg limondan hem şekerleme, hem limonata yaıyorsunuz, üzerine hafta içinde kullanmak için kel kel (beyaz) limonlar yanınıza kalıyor. Ne bereketli bir tarif.





Not: Limon ve portakal şekerlemesi yapmanın doğru yolu, bu şekilde kaynatarak acılığını almaktır. Yurt dışında, sırf meyve ve kabuk şekerlemesi yapan üreticiler, kostikte bekleterek acılığını alıyorlar. Türkiye'deyse bazı küçük firmalar hala kaynatma yöntemiyle üretim yapıp, ihracatçılara sitem ediyorlarmış. Bunu kaynat, dök zor oluyor. Bize üretim planını daha önce verin diye. İhracatçı, tabiiki kostikli kestirme yolu söylemiyor, doğal üretim devam etsin diye.

5 yorum:

  1. Aslıcım ben portakal kabuğundan yaparım her sene ama bu tarifde değişik birde limon kabuğu ile bunu deniyim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aynı yöntemle mi yapıyorsunuz Yeşim Hanım?

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Aslı. Tariflerimi deneyip, beğendiğine çok memnun oluyorum. Damak tadı birbirine yakın olunca tarifler seviliyor demek ki. Ben de senin hamsi ançüezini denedim. Harika oldu. Denemek isteyenlere tavsiye ederim...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun Aslı Hanım :) Bu akşamda limon likörünü şerbetleyeceğim. Portakal liköründen sonra bunu denedim. Pazardan dün akşam taze nane aldım. Haftayada sıra onda olacak.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Aslı,
    Ben farklı bir yöntem kullanıyorum .Ama portakal kabukları için.Limonla hiç denemedim.Senin tarifi bugün tv de verdiler :)Demekki tutan bir tarif .

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler