24 Ocak 2013 Perşembe

Ayvalı Kereviz

Aslı Abla ' nın tariflerini çok severek yaparım. Ayvalı kerevizi, ne zamandır denemek istiyordum. Bu hafif kış yemeğinin tarifini okudum ve denedim. Kerevizleri top top yapmak biraz zor oldu. İçi boşalan kereviz toplarını, Aslı Abla'nın nasıl değerlendirmiş olabileceğini düşündüm?
Fotograflarını çektim, yayına hazırladım. Orjinal tarife tekrar baktığımda başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Ayvalarla kerevizleri ters düşünmüşüm. Meğer, top top olanlar ayvaymış. İmajinasyon bazen bende farklı işliyor.

Siz siz olun, top kereviz yapmaya çalışmayın. Aslı abla'ya uyun. Çok zor çıkıyorlar :)

DSC_0041


AYVALI KEREVİZ
Malzemeler:

-  2 kök kereviz
-  1 ayva
-  1 havuç
-  Yaklaşık 15 arpacık soğan
-  3 portakalın suyu
-  1 limon suyu
-  Zeytinyağı, tuz
-  Adaçayı parçaları (isteğe bağlı)

Kökten top top çıkartılmış kereviz, doğranmış havuç ve arpacık soğanları zeytinyağıyla tencereye koyun.
Biraz sotelendikten sonra portakal sularını ekleyip pişirmeye devam edin. Bazı kereviz türleri suyu çok çekiyor. Suyu  az gelirse, ekleyin. Pişirmesi kolay bir yemek. Piştikten sonra limon suyu ve adaçayı yapraklarını ekleyip (isteğe bağlı) şöyle bir karıştırın. Kapağı kapalı bir şekilde dinlendikten sonra, da ısısına geldiğinde servis edin.


DSC_0033


Eğer adaçayı kokusunu sevmiyorsanız kullanmayın. Yemek pişerken ayvayla kerevizin kokusu karışık bir biçimde etrafa yayılıyor. Bu yemek pişerken bu durum beni şaşırttı. çünkü hem beraberler hemde burnuma ayrı ayrı koktular. Lezzetteyse, ayva yemeğin suyuna aromasını bırakıyor. Bu nasıl bir meyve anlayamadım?!? Hem sebze gibi hem aromatik. Aslında kerevizde öyle değil mi? Çok aromatik bir sebze. Bir şekilde birbirlerini dengeliyorlar.



Birçok yemek kitabında ayvalı kereviz olmasa, bu ikiliden yemek yapmaya cesaret edemezdim. İki desenliyi üstüste giymek gibi birşey. Yinede iyi bir kombin oldu. Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler