23 Şubat 2016 Salı

Kanal 35 Ağız Tadıyla Programı Fincan Keki


15 Şubat 2016 'da Deniz ile birlikte Kanal 35 'te Ağız Tadıyla programında Peyvend Öksüz Merttürk'ün konuğu olduk.
Hamileliğimin 37. haftasında olduğum için canlı yayına çıkmak önce biraz strese soktu, sonra sıcak ortamda hemen gevşedim.

Deniz, çocuk ve ergen psikolojisinden bahsetti, bende çocuklara seçenek sunmak adına fincan keki yaptım.

FİNCAN KEKİ
Malzemeler:
- 2 yumurta
- 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
- 1 su bardağı un
- Yarım su bardağı sıvıyağ
- Yarım su bardağı yoğurt ya da süt
- 1 kaşık vanilya
- 1 kabartma tozu

Çeşni malzemeleri:
- Damla çikolata, üzüm, haşhaş, tarçın, kakao, ıspanak tozu

Yumurtayı şekerle çırpın. İçine diğer malzemeleri koyup homojen hale getirin. Türk kahvesi fincanlarını yağlayıp, yarısına kadar kek hamuru dökün. 



Üzerlerine haşhaş tohumu, damla çikolata, pembe damla çikolata koyun, bazısına tarçın sepeleyin. Son kalanların içine kakao koyup karıştırın ve fincanlara koyun.


Karnıyarık tenceresinde 9 fincan pişirdim. Kapağı cam olan tencerede yükselişlerini izlemek çok süpper oluyor. Yaklaşık 15 dakikada orta ateşte pişirin.


Çok hafif bir kek olduğu için çabuk yükseliyor. Afiyet olsun.



2 yorum:

  1. Sayfanızı çok beğendim benim sitemdeki lezzetlere de göz gezdirmek istermisiniz. http://www.oktayusta-yemektarifleri.com
    Şimdiden teşekkürler efendim.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık nefis görünüyorlar:)Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler