22 Temmuz 2010 Perşembe

Kuruyemişçiler

Merhabalar,
Geçen haftalarda Çınar'la Bostanlı'da dolaşmaya çıktık. Tatlişkomla her zaman gittiklerimizin dışında bir parkta oturup, vakit geçirmek istiyordum. Balıkçı Parkında başka çocukların hep birşeyler yediğini görünce yakındaki Tuğba Kuruyemiş'ten oğluma birşeyler alayım dedim.

İçeri girdik, kuru kayısı aldık. Tam ödeme yapacağız, "Anne lokum alalım mı?" dedi. Yeni çıkan damla sakızlı kuş lokumlarına bakıyordum, çocuklar için hazırladıkları küçük 1 liralık paketler dikkatimi çekti. Ondanda aldık, ödeme yapacağız, ileriden çocuk sesleri duyduk. Onlara bakmaya gittiğimizde cıvıl cıvıl bir ortam, ebeveynleriyle çocuklar gördük. Hani bir alış veriş merkezi olsa orası, ya da ne bileyim bir amerikan şirketinin zincir restorantında olsanız şaşırmazsınız. Ama ben Tuğba Kuruyemiş'te böyle birşey görünce şaşırdım. Şimdi düşüncelerinizi okuyabiliyorum " Kapitalist sistemin satış propagandası" diye düşünüyorsunuzdur. Kapitalist sistemin efendileri, hazırladıkları bu ortamlarda, alış verişi bitmiş müşteriye "Kahve kavurduk, kokmuştur hanımefendi. Kahvenizi nasıl içersiniz? " diye sormaz. Ben alış verişimi yapmışım gidiyorum, çocuğum orada diğer müşterilerin çocuklarıyla oynuyor, çocuğumun oyunu bölünmesin diye bana kahve ikram etmek istiyorlar. Üstelik ben sıradan bir vatandaşım. Gerçekten çok şaşırdım. Bu davranışları beni yaklaşık on yıl öncesine götürdü. Manisa'da öğrenciyken bazen arkadaşlarımın evlerinde kalırdım. Sigaraları bittiğinde, özellikle Tuğba Kuruyemiş'ten almak isterlerdi. Şimdi sanırım sigara satmıyorlar. Kışın sadece sigara almaya bile onlarla uğradığımızda bize sıcak bir içecek, yazın geldiğimizdeyse limonata ikram ederlerdi. Oysa sadece sigara alıyor olurduk. "Siz öğrencisiniz diyip hep ikramda bulunurlardı." Oysa gerçekten biz sadece öğrenciydik. Artık Tuğba Kuruyemiş'lerde sigara satılmıyor. Sanırım bir kurum politikası. O günlerden bu yana hala zincir uzayarak devam ediyor ve sloganları gibi orada sadece güleryüz hizmet ediiyor. Tek amaçları müşteri memnuniyeti. Sonucunda mesirli lokum, kuruyemiş yada kahve almak için Mavişehir'den Bostanlı'ya sırf Tuğba Kuruyemiş'e gelen müşteriler oluyor. İyiki varsınız...


Açıkçası Çınar doğmadan önce ben eve çokta kuruyemiş almazdım. Kilo alıyoruz diye sınırlı tutmaya çalışırdım. Bakkallara gidildiğindede yarım kiloluk kuru yemiş paketleri görünce sinir oluyordum. Şöyle çocukları özendirecek birşeyler olsun istiyordum. Bakkala gittiğimizde rengarenk sakızlar, şekerler, çikolatalar yerine daha faydalı birşeyler olsun istiyordum. Feryadımı Malatya Pazarı duymuş ve yeni ürün çıkarmış. Akçay'da markette görünce çok hoşuma gitti, hemen aldım. 40 gr lık küçük ambalajlar halinde kuruyemiş paketlemişler. Aslında kuruyemiş ve kurumeyve demeli. İçeriğinde siyah ve beyaz kuru üzüm, yaban mersini, badem ve fındık var. Küçük bir ambalaj olduğu için yer kaplamıyor, bayatlamıyor ve en önemlisi çocuklar buna bayılıyor. Paketi 1 TL den satışta. Fiyatıda tam bakkallık :) Tam bir mineral, vitamin ve enerji kaynağı. Böyle projelere bizlerde destek verelim ki, devamı gelsin değil mi?
Yarın görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler