28 Ocak 2011 Cuma

Zencefilli Tarçınlı Yaş Pasta

Merhabalar,
İzmir bugün deli soğuk. İşyerindeki görevlerimi tamamladım, akşam eve gidip hasta oğluma bakmak istiyorum. Bir haftadır ben hastaydım ve sonunda oğluma bulaştırdım. Kuzucum ateşli ve grip. Dün bütün gün birşey yemeyen oğluma "Sana kek yapayım" dedim. "Tarçınlı olsun" dedi. Şöyle değişik birşeyler yapmak istedim. Ümit Usta'nın yemek kitabından kakaolu pasta tarifini beğendim ve kendime göre yonttum. Çınarcık için küçük kek kalıplarına hazırladım. Beyaz muhallebiyi, yanına ayrıca verdim, dilediğince pastasını süslesin diye. Ama yiyemiyor kuzum. Canı istiyor, midesi almıyor. Bugün böyle geçer herhalde. İlerleyen günlerde hapur hupur yeriz artık.



ZENCEFİLLİ TARÇINLI YAŞPASTA
Malzemeler:
Pandispanya için:
- 3 yumurta
- 3 kahve fincanı toz şeker
- 3 kahve fincanı un
- 1 çay fincanı süt
- 1 kabartma tozu
- yarım çay kaşığı zencefil
- 1 tatlı kaşığından biraz az tarçın

Muhallebi için:
- 6 yemek kaşığı un
- 1 litre süt
- 11 kaşık şeker
- 1 limon kabuğu rendesi
- yarım paket margarin

Islatmak için:
- 1 su bardağı ılık, şekerli su



Pandispanya malzemesini çırpın ve yağlanmış kalıpta 170 derecede pişirin. Pandispanya pişerken, krema malzemelerini karıştırın ve ocakta fok fok kaynayıp, kıvamlanıncaya kadar pişirin. Pandispanya biraz soğuyunca ikiye bölün. Bölünmüş parçaları şekerli suyla ıslatın ve tarçın sepeleyin. Aralarına muhallebiden sürün. Artan muhallebiyle tüm hacmi kaplayın. Bu pastayı Aslı Hanım 'ın zencefilli şekerlemeleriyle süslemek isterdim. Annemlerde yaptığım şekerlemeler hala onlarda. Bir dahaki sefere onlarıda kullanacağım. Güzel kokulu bir kek. Tatlı baharatlarla, muhallebideki limon çok yakıştı. Üzerine kavrulmuş fındık kırığı döktüm. Sabahın altısında yamuk yumuk o kadar yapabildim. Pastam, iş yerinde beğeniyle karşılandı. İlkokul yıllarında doğum günlerinde annelerin yaptıkları pastalardan oldu. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Cok gecmis olsun bu aralar bur salgin var sorma gitsin.

    YanıtlaSil
  2. öncelikle yavrucuna cok co gecmis olsun! tez sifalar diliyorum!
    nefisss görünoyor pastan! ellerine saglik ve afiyet seker olsun! hayirli geceler..

    YanıtlaSil
  3. Aslı'cığım geçmiş olsun, aman minik Çınar'a bu aralar daha çok dikkat edin. Pastayı ne güzel anlatmışsın:)) Yakın olsak bir dilim de ben isterim diyecektim...
    Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Aslı Hanım. İzmir'e gelirseniz beklerim :) Ben sizin nerede yaşadığınızı bile bilmiyorum. Yolunuz İzmir'den geçerse baharatlı pastalar yaparız size.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler