15 Ocak 2014 Çarşamba

Teşekkürler Barış :)

Oğlum Çınar,  yaklaşık 15 gündür hasta. Sürekli buhar almak için hastaneye gidiyoruz.  Son günlerde sabah 4 ten önce uyuyamaz olduk. 06.30 da da kalkıp işe gidiyoruz. Dün akşam Çınar'ı iş çıkışı alıp eve geldiğimde kapıda bir sürprizle karşılaştım.

Kapi koluna asılmış iki koca torba vardı. Sıcak ekmek kokusu bizim kata yayılmıştı. Cam kavanozda ılık balık çorbası görünce arkadaşımız Barış'ın uğradığını anladım.

İçimde bir sıcaklık yükseldi, yüzüme yayıldı. Hasta oğluma çorba,  taze ekmek getirmiş. Bizim içinde balık konservesi.


Kapıda çiçek- çikolata bulsam bu kadar sevinmezdim. Günlerin yorgunluğunun üzerine bu ince fikir, bu küçük jest çok iyi geldi. Teşekkür ederiz.


Aynı günün sabahında diğer gıda mühendisi arkadaşlarla konuştuğumuz da beta - glukanın bağışıklık sistemi üzerine faydalarından bahsettik. Doğal olarak ekşi maya ekmeğinde olduğundan, bu dönem francala yerine bunu tüketmeye eşimle anlaştık.  Tahmin edeceğiniz üzere zor bir seçim olmadı.  :)

Ingiltere'de yapılan bir araştırma ekşi maya ekmeğinin hem bağışıklık sistemi hemde alerji üzerine olumlu etkilerini ortaya koymuş.  Balıkları tüketmese de ekmekler Çınar'a çare yolunda yardımcı oldular.


Wikipedia'ye göre Krup hastası çocuklar için akşam yemeği erken yenmeli,  akşam açıkan çocuğa ekmek ve süt vermeli. 
Etkili virüsün dolaştığı şu günlerde tavsiye ederim. Görüşürüz. 

3 yorum:

  1. :( Çınar'a yürekten geçmiş olsun sevgili Aslı, çok üzüldüm ne yalan söyleyeyim. Çocuklara hiç kıyamıyorum, acil şifalar dilerim. Küçük jestler ve hediyeler hele ki hiç beklenmedik zamanda yaşama sevinci oluyor insana :) çok iyi bilirim.
    Sevgiler ve sağlıklı günler dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun Aslı'cım. Ben de geçen yıl Aralık ayından beri ekşi mayamı hiç kaybetmeden devam ettiriyorum. Ekşi maya ile yapılan ekmekler aynı zamanda daha doyurucu oluyor ve daha az ekmek tükettiğimi farkettim. Tadı da çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Benim oglum da Çinar ve anca 2 yasina girecegiz. sizinki kac yasinda?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler