3 Mayıs 2010 Pazartesi

Portakallı Şekilli Kek


Günaydııın :)
Allahım bu zamanlar yılın en sevdiğim zamanları. Ne çok sıcak, ne çok soğuk. Üstüne birde yeşil. Kel olan İzmir'in yeşil yerlerlerine gidip maviyle bütünleşmek her kula nasip olmuyor. Sırf bu bile işimi sevmeme neden olabilir.
Pazar günü oğlumla kayınvalidemleri ziyarete gittik. Carrefour'un önünde otobüs beklerken bir kadının ağaçtan birşeyler topladığını gördüm. Çınarcıkla yanına gittik. Birde baktık ki karadut ağacı. Bizde zaten dutları takip ediyoruz ne zamandır. Bizim bahçede beyaz dut var ve daha meyve vermedi. Sanırım karadut daha erken oluyor. Çınarı ağacın beton saksısına çıkardım ve ona dut toplamaya başladım. Baktım bizimki kendiside topluyor. "Anne bende topluyorum" diyip dallara uzanıyor. Dut toplamaya öyle dalmışız ki, otobüsü kaçırıyordum. Şansıma birisi otobüsü durdurdu ve şoförü "çocuklu kadın geliyor" diye bekletti. Allah adamdan razı olsun :) Çocuklu kadın olan ben koştur koştur yetiştim, şoförede bizi beklediği için dut ikram ettik. Sabiha anneme vardığımızda ellerimiz, üstümüz mor mordu.

Sabiha annem Çınarla geliyoruz diye bize portakallı kek yapmış. Tarif Oktay ustanın. Ben oldukça başarılı buldum. Çınar pişmiş portakalları hariç tüm dilimini yedi. Genel beğeni, lezzetli olduğu ama portakal dilimlerinin konmaması yönünde. Bende bir bütün olarak güzel kek.

PORTAKALLI KEK
Malzemeler
-3 yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 su bardağı çiçek yağı
-1 su bardağı süt
-1 kabartma tozu
-1 paket vanilya
-2,5 bardak un
-1 portakal

Yumurta ile şekeri çırpın, portakal hariç tüm malzemeyi ekleyin. En son portakal kabuğu rendesini koyup şöyle bir karıştırın. Kek kalıbını yağlayın. Kabuğu rendelenmiş olan olan portakalı dilimleyin. Portakal dilimlerini yağlanmış kalıba bir sıra dizip üzerine kek hamurunu dökün. Kek hamuru çok cıvık olmayak, aşırı katıda değil. Yoğun akışkan bir kıvamda olmalı. 175 derecede 30 dk. tamboy fırında pişirilir.

*Bu tarifle http://mandalincikmazi.blogspot.com/ dan Yıldız Hanım'ın mandalina/portakallı tarifler etkinliğine katılıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler