23 Mayıs 2010 Pazar

Haftasonu

Merhabalar,
İzmir'de çok güzel bir gün. Eşimi dün yolcu ettik, dayımla birlikte Ankara'ya hareket ettiler. Haftasonu babasını gören Çınar çok sevindi. Cumartesi arkadaşım Canan'ın kızının doğum günü vardı. İlker gelmeseydi, gitmeyecektim (Çınar'ı kendi babası yokken, babalı ortamlara sokmamaya çalışıyorum.) Güzel bir doğumgünüydü. Figen browni yaptı bende üzümlü kek götürdüm. Üzümlü kek yemeği bu aralar çok seviyorum. Bu hafta üç kez pişirdim. Beni çocukluğuma götürüyor. Bence tam bir çay keki. Büyüyüp kahve içmemize izin verildiği zaman browniyi keşfetmiştim. Biri kahveyle diğeri çayla süper oluyor. Ben çay yanına yakışacak şeyler, Figen'se kahveyle gidecek şeyler daha çok yapıyor. Ondaki çikolata tutkusu buna sebep oldu. Özellikle bittere bayılıyor. Hamileyken hapur hupur yerken artık tadı çok keskin geliyor. Türk kahvesini de artık içemiyorum. Çok sert geliyor, aşırı aromalı, viski gibi, rakı gibi... Doğumdan beri yumuşak, hafif aromalı, içimi ya da yenmesi kolay şeyler daha çok hoşuma gidiyor. Sert, kızarmış bir tavuk yerine beşamel soslu tavuk gibi.


Dün beşamel soslu tavuk yaptım. Yapmışken 1,5 borcam yaptım. Tavuk göğüs etini haşladım. Baktım çok tavuk eti var. Birde küçük porsiyonluk borcamada yaptım.Bu küçük borcamlar benim çok işime yarıyor. Cheesecake yaptığımda hemen az birşeyde küçük borcama koyuyorum. Tatlılarda iki kişilik samimi birşey oluyor. Sıcak yemeklerdeyse tek kişilik direk porsiyon olduğu için şık duruyor.

BEŞAMEL SOSLU TAVUK
Malzemeler
Haşlanmış Tavuk İçin:
- 750 gr tavuk göğsü (ben kemiksizden yapıyorum)
- Tuz, Karabiber
- Su

Beşamel Sos İçin:
- 1/4 Paket margarin
- 1 Kahve fincanı un (65 gr)
- 2,5 Su bardağı süt ( 500 ml)

Üzeri İçin:
- 250 gr rendelenmiş kaşar peyniri

Tavuğu su ve baharatlarla haşlayıp, kesme tahtasında küçük küpler halinde kesin. Küçük bir tencerede margarini eritip unu ilave edin. Unun kokusu çıkınca sütü azar azar ilave edip sos kıvamına getirin. Borcama dizdiğiniz tavukların üzerine beşamel sosu sürün, azıcık karıştırıp, rendelenmiş kaşarı tüm üzerine yayın. Önce 200 derecede 15 dk, sonra fırının sadece üstünü yakıp üzerini kızartın. Dediğim gibi ben misafirlik bir büyük borcam birde iş yerinde öğlen yemek için küçük porsiyonluk borcam yaptım. Beraber pişirdim. Hiç bir zaman artmayan joker bir yemek. Arkadaşım Didehan içerisine bir küçük kavanozda garnitür koyuyormuş. Figense mantar ve mısır ekliyormuş. Mantar ve mısır koyma fikri daha lezzetli geldi. Bir dahaki sefere öyle deneyeceğim.
Bloga tarifler linki eklemek istiyorum ama bir türlü yapamadım. Daha organize bir şekilde blogda küçük bir tarif defteri olmasını istiyordum. Bilgisayar bilgisine güvendiğim insanlar yapamadı; iş başa düştü. Desteklerinizi bekliyorum, yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler