9 Ağustos 2010 Pazartesi

Soğan Yahnisi

Merhabalar,
Bu sıcaklarda bu başlığı okuyunca pek içiniz almamıştır. Herkesin hayalinde soğuk meyve tabakları ya da dondurma var. Ama bunlar karın doyurmuyor. Sizlere güzel bir yahni tarifi vermek istiyorum. Hadi makarna ve pilavların biraz dışına çıkıp, ev halkını şaşırtalım :)

SOĞAN YAHNİSİ
Malzemeler:
- 1 kg arpacık soğan
- Yarım kg yağsız parça et
- Yarım çay bardağı sıvı yağ
- Kimyon, karabiber, tuz


Parça eti ve yağı düdüklüye koyup 10 dk. kendi suyunda pişirin. Sonra düdüklünün basıncının inmesini bekleyip, kapağını açıp pişirmeye devam edin. Bu şekilde kavrulsun. Kavrulmuş etin üzerine ayıklanmış soğanları ilave edin ve bu şekilde de kavurmaya devam edin. Tencerenin kenarlarında lezzet birikintileri olan kahverengi şeylerden oluşsun. Ardından üzerini örtecek kadar su ilave edin ve baharatları koyun. Bol kimyon (benim için bir tatlı kaşığı) oldukça yakışıyor. Ben bir fiskede köri ilave ettim. Köri benim için yeni bir tat olduğundan azıcık denemeler yapıyorum. Tuz ve karabirinide ilave ettikten sonra, düdüklünün kapağını kapatın, basınçla on beş dakika daha pişsin. Sonuç enfes oluyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler