22 Eylül 2012 Cumartesi

BİBERLİ YUMURTA



Annem İstanbul gezisine çıkınca, yıllık izin aldım. Bu hafta Çınar’a bakıyorum. Haftayada eşim izin alıp bakacak. Görev dağılımları, iş akış şemaları, kimin ne zaman ne yapacağı belli. Organize bir şekilde aileyle ilgileniyoruz. Yazlıklar / kışlıklar , buzdolabı hazırlıkları, Çınar’ın okulu derken dört döndüm. Bu sabah kahvaltıda uzun zamandır yapmadığım bir şey yaptım: kırmızı biberli yumurta.



Bu basit tarif, sucuğun ağır geldiği bünyeler içindir. Kırmızı kapya biberinin aromatik ve etli yapısı yumurtayla birleşir. Çok severim.



KIRMIZI BİBERLİ YUMURTA

Malzemeler:

- yarım kırmızı biber

- tereyağ

- 2 yumurta



Kırmızı biberi incecik doğrayın. Tereyağında azıcık pişirip, öldürün. Üzerine yumurtaları kırın, tuzunu ekleyin. Dilerseniz baharatla aromalandırabilirsiniz.



Şefimiz geçen hafta sonu için kahvaltıya misafir aldı. Ne yapsam diye düşünürken menemen yapmamasını söyledik. Herkesin menemen anlayışı farklı oluyor. Lezzetli olsa da herkesin menemenden beklentisi başka. Bazısı kuru sever, bazısı bol domatesli. Kırmızı etli biber hem yumurtayı yumuşatıyor, hem cıscıvık olmuyor. Yeni çay bardaklarımda keyfimi yudumlarken, Eylül ayının son demlerinin tadını çıkardım.

Darısı başınıza. Sevgiler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler