23 Kasım 2010 Salı

Şeker Pancarı

Merhabalar,
Bulunduğunuz ilde bir şeker fabrikası varsa, vereceğim tarifi herkes hatırlayacaktır. Annemin küçükken düdüklüde şeker pancarı haşladığını hatırlıyorum. Çok severek yemezdik, ama sevende tam severdi. Şeker pancarı ülkemizde hemen her bölgede yetişebilen bir bitki. Şeker saniyinin hammaddesi, küspesi de hayvan yemi olarak kullanılıyor. Bayram dönüşü annemler İzmir’e gelirken, önlerinde bir tane pancar kamyonu gidiyormuş. Yere düşen pancarları görünce bizimkiler kenara çekip biraz toplamışlar. Annem’le İzmir’de görüştüğümüzde ilk olarak bana pancar verdi. Aman nede iyi oldu. Çınarcıkta cahil kalmasın diye onada ikram ettik. Unutulmuş bir tat, hatırlamak isteyenler için bu tarif.



ŞEKER PANCARI
Malzemeler
- Şeker pancarı
- Su



Şeker pancarının kabuğunu soyup, yıkayın. Düdüklüye yerleştirip, üzerini örtecek kadar su koyun. Kendi kendine haşlansın. Bunu sıcak yemeyi daha çok seviyorum. Dilimleyerek servis yapabilirsiniz. Değişik pasta kalıplarıyla kalıba çıkarılabilir. O kadar doğal bir tatlı ki, şekeri bile yok :) Bugün daireye, annemin haşladığı pancarı götürdüm. İnsanlar aynı, sevmeyen tadına bile bakmak istemiyor, sevense, nerde buldun, daha pancar varsa bana getirsene diyor. Odada bundan başka ne yapılabilir diye düşündük. Bizim Feray’ın aklına reçeli geldi. Ne dersiniz güzel olur mu? Üzüm reçeli ya da incir reçeli gibi olabilir mi? Bende suyunu değerlendirmeyi düşündüm. Şekerli hafif bir şerbet oluyor, pancar kokusu mevcut tabii… dokuzuncubulut ‘(içecek tariflerini yakinen takip ediyorum) dan Aslı Hanım’a sormak lazım. Ne dersiniz? İş çıkar mı bizim pancarlardan?

Not:Şeker pancarıyla ilgili bir tarif ben nette bulamadım. Doğulu bir iş arkadaşım Muş tarafında çorbasının yapıldığını söyledi. Başka bir şeyle karıştırmış olabilir mi? Bu pancar işide bal kabağına döndü. Hem tuzlusu hem de şekerlisi var. Şekerin hammaddesini çorbada düşünemiyorum. Bildiğiniz bir şeyler varsa paylaşın, merak ettim.

7 yorum:

  1. Hatırlatman iyi oldu canım benim gibi hiç kullanmayanlar için:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Aslı, öncelikle hakkımda yazdığın güzel sözler için çok teşekkür ederim. Önerini de seve seve kabul ediyorum. Ama önce şeker pancarı bulmam lazım:)) Böyle doğal malzemeleri kullanmayı çok severim.
    Bir araştırayım, bakalım buralarda bulabileceğim yer var mı?
    Bu konuda haberleşelim lütfen...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Aslı Hanım, Hindistan'da mı bir yerlerde suyunu sıkıp limonata gibi içiyorlardı. Ferhan Şensoy'un Hacı Komünist kitabında da Küba'da şeker pancarının kullanımıyla ilgili şeyler vardı. Hatta birde kokteyldemi vardı neydi. Tam hatırlamıyorum. Yurt dışı kaynaklı şeylerde birşeyler çıkabilir.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba!...Bende şeker pancarını çok seviyorum.Suyuda içiliyor ama haşlayıp tatlı yerine yemek benim daha çok hoşuma gidiyor.Annenin ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. bızde yapıyoruz fırında ,harıka oluyor ellerıne sağlık canım sevgıler...

    YanıtlaSil
  6. Aslının yorumunda okudum,şeker pancarı değil şeker kamışının suyunu sıkıp,içiyorlar. Bizzat gördüm ve suyunu içtim.Ama şeker pancarını ilk sizde okudum, güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  7. O kadar Konya'ya gidip geliyorum. Hiç aklıma almak gelmedi. Ama ilk gidişimde hemen deneyeceğim . Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler