30 Kasım 2010 Salı

Mısır Ekmeği

Sabiha Anneleri geçenlerde yemeğe davet ettik. Taze fasulye pişirirken onlar için içine bir patates doğrayacaktım. Ordu tarafında hemen hemen tüm sebze yemeklerine bir patates doğranırmış. Hatta pilavlara bile patates koyuyorlarmış. Biz zeytinyağlılarda sadece o sebzeyi kullanırız. Başka şey eklemeyiz. Onlar seviyorlar diye eklemek istedim ama alışmamış elde patates durmadı, bende unuttum. Karadenizli gelinine yakışsın diye mısır ekmeğine yöneldim. Ev halkından ekşi mayasız bu kadar olur diye tam not aldım.

MISIR EKMEĞİ
Malzemeler
- 1 kap + 0,8 oz yarı yarıya su ve süt karışımı
- 2 çay kaşığı tuz
- 3 çay kaşığı şeker
- 2 çay kaşığı sıvıyağ
- 2,5 kap buğday unu
- Yarım kap mısır unu
- 1,25 çay kaşığı instant maya
- 1 yemek kaşığı haşlanmış tatlı mısır



Sinbo ekmek makinasının temel beyaz ekmek programında yapıyorum. Mor pancar salatasında kullanmak üzere aldığım mısırdan bir kaşık ekmeğin içine kullandım. İçinde tane mısırlarla çok hoş oldu. Bu ekmek diğerleri gibi (normal, baharatlı, çekirdekli gibi) kabarmıyor. Yarım kap mısır unu dahi koysanız kabarmasını azaltıyor. Bence mısır unu ağır geliyor. Ya da daha iri bir tanecik yapısımı vardır nedir bilmiyorum. Yinede makine sağ olsun, kabardı :)

2 yorum:

  1. Bizde zeytinyağlıya patates koymayız bence sade daha güzel:)
    ekmek mısır ekmeği olunca tam not almıştırsın sanırım :)))
    ellerine sağlık Aslı ,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Evet :) Mısır ekmeğini, içinde mısırlarda olunca çok sevdiler. Ananemden gelen el açması baklava ve benim Oetker'den yaptığım zerde vardı. O ne güzel tatlıymış öyle. Yıldızlı pekiyi aldım özetle :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler