21 Kasım 2010 Pazar

Kaşarlı Mantar

Merhabalar,
Uzun bir bayram tatilinden sonra yine beraberiz. İnşallah güzel bir bayram geçirmişsinizdir. Benim için bayram pazartesi değil, cumartesiden başladı. Sabahları yarım saat fazla uyumak, kahvaltıyı evimde ailemle yapmak çok güzeldi. Çekmecelerimi düzenledim, gönlümce uzun programda çamaşır yıkadım :) Pazar akşamı annemleri, kardeşimi ve dayımları akşam yemeğine çağırdım. Bayramda hepimiz farklı bir yere gideceğimiz için biraz erken bayramlaştık. Neler mı yaptım ?








- Mantar çorbası
- Fırında kremalı tavuk
- Beyaz pilav
- Zeytinyağlı kereviz
- Zeytinyağlı taze fasülye
- Havuçlu meze
- Mor pancar
- Karışık salata
- Fırında kaşarlı mantar
- Baharatlı ekmek
Tatlılar
- Sultan lokumu
- Kabak tatlısı
- Dr. Oetker’in karaorman pastası (annecim yapmış)
- Fıstık sarma ve kadayıf (fıstık mıstık)



Sizde gelseydiniz :) Hepsini yaparken mutluluk duydum. Çınar özellikle mantarlılarda bana yardımcı oldu. Mantar çorbası ve kaşarlı mantar onun eseri. Markete gittiğimizde dondurulmuş ürün reyonundan alış veriş yapanlara mutfak önlüğü veriyorlarmış, bizde aldık. Önlük almak için alış veriş yaptık. Eve geldiğimizde boyunu Çınar’a göre kısalttım. İstediği düğmeleri dikiş kutusundan getirdi, onları işledik. İşte benim terziliğimde bu kadar. Bol bol teğellemek ve düğme dikmek. Oğlum mutfakta artık önlüğüyle iş yapıyor. Bugün sizlere Çınar’ın kaşarlı mantarlarının tarifini vermek istiyorum. Mantarların şapkalarıyla bunu yaptık, saplarını da çorbaya kullandık.

ÇINAR’IN KAŞARLI MANTARI
Malzemeler
- Yarım kg kültür mantarı
- 100 gr kaşar
- Tuz



Mantarı yıkayıp, şapkalarını gövdeden ayırın. Ayrı kaplarda limonlu suda bekletin. Kaşarı rendeleyip azıcık tuzlayın. Mantarların boşluklarına kaşarları doldurun. Yağlı kağıt serilmiş borcama dizin. Sıkışık dizilebilirler, pişince çok küçülüyorlar. Üzerlerine yine isteğe bağlı bir miktar tuz sepeleyebilirsiniz. Üst rafta kremalı tavuk pişerken alt katta mantarları pişirdim.



Oldukça iyi pişti. Fırınla ilk önce bayram tatlısı pişirmeyi planlarken yemeğe döndüm. Yine birleştirici bir şeye ilk vesile olduğu için mutluyum. Bir şey nasıl başlarsa öyle gider değil mi? Sonuçta bir on yılımı onunla geçirmeyi planlıyorum. İlk sınavından benim Zaymıns geçti. İlerleyen günlerde keklerde, böreklerde neler yapacak acaba? Pizza programı varmış. Denesem mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler