19 Aralık 2010 Pazar

2. Ege Mutfak Zirvesi

Merhabalar,
18 Aralık 2010 lütfen tarihe geçsin. Bugün oğlumun ilk veli toplantısına katıldık ve her şey çok güzeldi. Bir sürü etkinlik yapmışlar. Öğretmeni Yelda Hanım, bize çocukların yaptığı yaka iğnelerini takdim etti. Hemen alıp yakama taktım. Canım oğlumun ilk emeği geçen hediyesine kavuşmuş oldum. Hemde güzel bir yaka iğnesi olmuş. Takmayı düşünüyorum açıkçası. Öyle bir yerde saklayıp, unutup gitmek istemiyorum. Hayatımın bir parçasına dahil etmek istiyorum. Çocukların danslarını, şarkılarını, yaptıklarını izledikten sonra öğretmenlerle konuştuk. Verimli, etkili bir toplantıydı. Çınar’ın okulda kalma saatlerini arttırmayı düşünüyoruz. Anaokulundan çıktıktan sonra, apar topar annemin katıldığı yarışma olan Ege Mutfak Zirvesi’ne yetiştik. Annem her ne kadar heyecanlı değilim dese de heyecanlıydı. Yaptığı tahinli un kurabiyesi enfes görünüyordu.



Fuar 4. Holdeki etkinlik ten aşağıda fotograflar görüyorsunuz.












Beni en çok etkileyen standlar, Seferihisar Belediyesi, Kılıç Balıkçılık ve 4TP Şarapçılık oldu. Genelde gelenler, Egesini börek ve Gönen Kahve’nin önünde uzun kuyruklar oluşturdu. Kahve içmeyi sevmediğim için Gönen Kahve hiç ilgimi çekmedi. Ailemde de kimse kahveyi sevmediğinden onlarda ilgilenmediler. Yazgan Şarapçılıkta, tadım vardı. Etrafta bırakılmış, plastik bardaklarda şaraplar gördüm. 4 TP Şarapçılıkta cam kadehlerde ikram yapılıyordu ve güleç görevliler uzun uzun ürünlerini tanıtıyorlar. Yazgan beklide uzun zamandır piyasada olduğu için, önemsememiş olabilir. 4TP Şarapçılık yeni olduğu için daha enerjik. Önce rose denedim. Asidi biraz yüksek geldi, azıcık boğazımı yaktı. Shriaz ‘sa oldukça güzel bir renge sahip, aromatik, hoş içimli bir şaraptı. Bir bayan olarak klasik: “dömisek şarabınız var mı ?“diye sordum. Şimdilik yokmuş. Yapmışlar ama dinlendiriyorlarmış. Seneye market raflarında olur dediler. Genelde misket üzümünden (İzmirliyiz ne de olsa), dömisek şaraplar alıyorum. Ya da hafif içimli, kokteyl tarzı, aromalı şeyler hoşuma gidiyor. Yanında meyve ya da kuruyemişle güzel bir sunu oluyor. Seferihisar Belediyesi, geçtiğimiz haftalarda “mandalina şenliği” yapmış. EGE'DEN TARİFLER ‘in blogunda bu haberi okuduğumda etkinlik çok hoşuma gitmişti. Mandalinalı tatlıları, hediyelik eşyaları falan merak etmiştim. Standını görünce çok sevindim ve bize sarma aldım. Standdaki tüm yiyecekler enfes görünüyordu. Sarmalar küçük küçük, kılçıksız yapraktan, bol zeytinyağlı ve pişkindi. Kısaca: tam ağzıma göre. Yapan teyzeleri tebrik etmeye gittiğimde, her şeyi kendi bahçelerinde ürettiklerini söylediler. Sarmada kullandıkları kırmızı biber bile bahçelerindenmiş. Pırasalı böreği teyze çok tavsiye etti, ama bende yiyecek yer kalmamıştı. Bütün bunlar devam ederken, yarışma sonlandı, jüri kararını açıkladı: annem elendi. İlk üçe giren herkes tuzluydu. Hamurişlerinde tatlı birşey seçilmedi. Ekonomi Üniversitesi öğrencileriden 6-7 kişi dereceye girdi. Kazanan kazanmayan tüm katılımcılar, oradan memnun ayrıldılar. Pehlivanoğlu’ndan teselli paketimizi alıp oradan ayrıldık. Güzel bir anı olarak bugün yanımıza kar kaldı. Annem ilk defa bir yarışmaya katılmış oldu. Altı saat boyunca Yeniasır TV’de canlı olarak yayınlanan etkinliği İstanbul’da yaşayan kardeşim, internetten canlı canlı izlemiş. Bizde el salladık, öpücük attık ona :)

Annemden ayrıntıları alıp yarın kurabiyesinin tarifini yayınlamak istiyorum. Yarışmayı kazanmasa da bu tarif oldukça lezzetli ve banko. Akşam eve geldiğimizde hepimiz yorgunduk, biraz dinlendikten sonra Migros’a gidip bir şeyler aldım. Aklımda hep dokuzuncubulut ‘dan Aslı Hanım’ın kabak turşusunu yapmak vardı. Önce tarifteki kavanozdan aldım. Ardından kabak, dereotu, kişniş vb. diye giderken elma sirkesi almayı unutmuşum. Eve geldiğimde bir baktım, tarifin sadece ilk sayfasını yazıcıdan bastırmışım. Biliyorum biliyorum…. Bu kaçıncı diyeceksiniz. Ama ne yapayım. Vallaha bu aralar hafızam bir balığınkinden farklı değil. Şimdi boşluklarını kendi tamamladığım kabak turşusu tarifini veriyorum.

KABAK TURŞUSU
Malzemeler:
- 2 adet ince doğranmış kabak
- 2 diş sarımdak
- 4 nohut
- Yarım bağ dereotu
- 1 kuru soğan
- Bir parça kereviz sapı
- Kişniş
- 1 su bardağı üzüm sirkesi
- Yarım limon suyu
- 1 yemek kaşığı tuz
- Yarım su bardağı su



İnce doğranmış kabakları ve haka soğanları aralarına sarımsak, nohut, dereotu ve kişniş koyarak kavanoza yerleştirin. Üzerine sirke, su,tuz ve limon suyundan oluşan salamurayı dökün, bekleyin. Üzüm sirkesi kullandığım için rengi daha koyu oldu. Elma sirkesi bence bu tarif için gerçekten ideal. Neye niyet neye kısmet. Aslı Hanım’dan özendiğim tarif, benim zorunluluktan uydurmamla bütünleşti. İki hafta sonra yazarım. İnşallah güzel olur. Yarın görüşürüz.

4 yorum:

  1. Dolu dolu bir gün geçirmişsin Aslı. Annenin seçilemediğine üzüldüm, ama tarifi merakla bekliyorum, kurabiyeler nefis görünüyor çünkü, ellerine sağlık olsun. Çınar'ın yaka iğnesinin resmini koymamışsın, görürsek biz de isteriz diye mi yoksa:)) Minik Çınar'a benden kocaman bir aferin. İletirsin değil mi, annesi?
    Turşuyu denediğin için çok sevindim, umarım beğenirsin...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Aslı Hanım, ben kavanozu açıp açıp kokluyorum. Soğanı turşu olarak denemeyi hiç düşünmemiştim. Şimdiden güzel kokuyor. Şimdi bu olunca balıkta pişirmek zorundayım :) Tüh! :))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, ben de yarışmanın son kısımlarına yetişebildim ve ilginçtir ki içeri girdiğimde tahinli kurabiye tanıtılıyordu :) anneniz birinci olamasa da eminim kurabiye çok lezizdir, anne eli değmiş her şey gibi. Bu arada blogumun adı sadece Egeden Tarifler (wwww.egedentarifler.blogspot.com) :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Blogumuzu ziyaret etmene sevinden Ege :) İsminizi düzelttim. Güzel bir gün geçirdik. Etkinliği sizden duymuştum. Blogunuz güzel şeylere vesile oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler