5 Aralık 2010 Pazar

Rendeyebastı :)

Merhabalar,
Bugün Sabiha Annenin klasik bayram tatlısının tarifini vermek istiyorum. Biz Akçay’dayken beraber yaptık. Benim çok beğendiğim bir lezzet. İki ölçüden yaptığınızda tam bayramlık oluyor :)



ŞEKERPARE
Malzemeler
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1 çay bardağı eritilmiş yumuşak margarin
- 1 çay bardağı soda
- 1 kabartma tozu
- 1 vanilya
- Alabildiğine un
- İçi için ceviz içi
Şerbeti için
- 2,5 bardak şeker
- 3 bardak su





Sodayla yağları karıştırın, içine kabartma tozunu koyun. İyice homojen bir karışım olsun. Alabildiğince elenmiş un ve vanilya koyun. Kulak memesi kıvamından biraz sert hamur olsun. Yoğurma işlemi tamamlanınca buzdolabında yarım saat dinlendirin. Dinlenmiş hamuru, rendede ya da kalburda yuvarlak açıp içine yarım cevizler koyup kapatın. Margarinle yağlanmış tepsiye dizin. Fırında rengi değişinceye kadar pişirin. Kurabiyeler pişip soğuduktan sonra şerbetleyin. Kurabiyesi soğuk, şerbeti sıcak olacak. En güzeli kurabiyesini bir gün önceden yapıp ertesi güne şerbetlemek. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. aslıcım bu şeker pare degilde görünüş olarak kalbura bastı olmuş ama senin ki rendeye bastı olmalı bence başlığı ona göre yazmalısın

    eminim tadı süperdir yapanın ellerine sağlık
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. a aaaaaaaaa! :)) utandım, dur düzelteyim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Sevil tatlıya çok güzel bir isim bulmuş, bayıldım doğrusu. Tatlı da pek nefis görünüyor, ellerinize sağlık olsun.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. evet Aslı Hanım :) ben, kayınvalidemle beraber yaptım ama nedense adını hep şekerpare yazmışım. nerden esti anlamadım :) şekerin büyüsüne kapıldım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler