15 Aralık 2010 Çarşamba

Kereviz Çorbası

Akçay’da bayram tatilindeyken Oktay Usta’nın kitabından aldığım bir diğer tarif te bu. Orijinal tarifte havuç yok. Ben renk versin diye koydum. Fikir bir öğlen yemeğinde Figen, Ozan ve ben yemek yerken Eliaçık Lokantası’nın şefinin bize kereviz çorbası tavsiye etmesiyle başladı. O zaman çok beğenmiştim. Ayrıca başka bloglarda da elmalı kereviz çorbası gibi tarifler gördüm. Denemek istedim.

KEREVİZ ÇORBASI
Malzemeler
- Bir küçük kereviz
- Bir soğan
- İki diş sarımsak
- İki yemek kaşığı un
- Küçük bir havuç
- Sıvıyağ
- Tuz, karabiber



Soğanı ve sarımsakları ince ince doğrayın. Sıvıyağı tencereye koyup, soğan ve sarımsağı azıcık kavurun. Ardından küp küp doğranmış kerevizleri ve küçük halka havuçları ekleyip kavurmaya devam edin. Lezzet bileşenleri oluşmaya başlayınca üzerine un ekleyip kavurmaya devam edin. Unun kokusu biraz çıkınca su ilave edin. Çorbadaki sebzeler piştiğinde olmuş demektir. Tuz ve biberini kontrol edip, yanında limonla servis yapın.

3 yorum:

  1. Merhaba çorba süper olmuş. Ellerinize sağlık. Bende yeni kereviz çorbası tarifi girmiştim. Bu arda sanırım tanışmadık ben aranıza yeni katıldım ismim Öznur. Sitemi incelemek yorum yazmak isterseniz memnun olurum. Bir de kelime doğrulamayı kaldırırsanız daha çok yorumunuz gelir diye düşünüyorum. Yazmayı unutan çok oluyor. Ben az önce unuttum tekrar yazıyorum :) Sevgilerimle..
    oznur@tarifkolik.com

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Aslı, kerevizin her türlüsünü severim başlı başına vitamin kaynağı.. çorbası da muhteşem olur ek-line sağlık. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor, deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler