8 Aralık 2010 Çarşamba

Kuşburnu Şerbeti

Annem Çınarcık içsin diye değişik, doğal şeyler yapıyor. Adaçayı ve ıhlamuru çok seven oğlum, hazır şeftali suyunuda çok içiyor. Normal meyveleri severek yer. Ama biraz değişiklik yapıp kuşburnu şerbeti hazırlamış. Bize getirdiğinde daha sıcağa yakın ılıktı. Hemen çay bardaklarına koydum. Daha böyle içerken içime bir ferahlık geldi. Kendimi o kadar iyi ve enerjik hissettim ki, burun kıvıran Çınar’ınkini de içtim :) İçimde ilerledikçe temizleye temizleye gittiğini hissettim. İlerleyen zamanlarda buzdolabından soğuk tükettik. Güzel bir içecek. Biz neden daha önce böyle yapıp tüketmemişiz anlamadım. Kilimli’den topladığım kuşburnuyla yapmış. Çayı, tadı ekşi olduğu için bizde içilmiyor. Ama şerbeti benim favorim oldu. Hatta yazın kızılcık, kışında kurburnu şerbeti demirbaşımız olsun diye düşündüm.



KUŞBURNU ŞERBETİ
Malzemeler
- Yarım kilo kadar yıkanmış kuru kuşburnu
- 2 su bardağı toz şeker
- 7-8 karanfil
- 1 kabuk tarçın
Kuşburnunu yarım saat kadar ıslayın. Tencerede bir taşım kaynatıp bir gece bekletin. Sabah önce iri makarna süzgüsünde süzün. Haşlanmış kuburnunu elinizl biraz mıncıklayın. Soğuk su gezdirerek içinin özünün süzgünün altına geçmesini sağlayın. Birkaç kere bu işlemi devam ettirin. Özünü bir tencereye alıp içine şekerini ilave edin, kaynatırken içine tarçın ve karanfili ilave edin. Sululuğunu ve şekerini kendiniz ayarlayın. Hoş kokulu, lezzetli bir içecek. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Hem lezzetli hemde bu soğuk kış günlerinde vitamin deposu .Annenin ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Kuşburnunu çok severim, ben çay olarak tüketirim ama, bu tarif de çok güzel olmuş, denemek isterim.
    Annenizin ellerine sağlık, minik Çınar'a da şifa olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Benim aklıma böyle birşey gelmezdi.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler