20 Aralık 2010 Pazartesi

Sarımsaklı Ekmek

Bu hafta sarımsakla ilgili işler yaptım. Beraber çalıştığım insanlardan biri İngiltere’de marketlerde sarımsaklı ekmeği dondurulmuş olarak satıldığını söyledi. Ne ilginç değil mi? Zenginlikle fakirlik arasındaki fark herhalde bu. Bizim evde böyle şeyler bayat ekmek değerlendirme yöntemidir. İngiltere’deyse bu başlı başına bir ürün. Cumartesi sabahı kahvaltı için bende bunu düşündüm. Evdeki dilimli çavdar ekmeklerinden harikalar çıktı.

SARIMSAKLI EKMEK
Malzemeler
- Dilimli ekmek (ben çavdar kulandım)
- 1 diş sarımsak
- 1 yumurta
- Rendelenmiş kaşar
- Sızma zeytinyağı
- Kekik
- Yağlı kağıt





Fırın tepsisine yağlı kağıt serin, üzerine ekmek dilimlerini dizin. Yarısının üzerine zeytinyağı gezdirip, kaşıkla yayın. Sarımsağı kesip ekmeklere sürün. Sonra küçük sarımsak rendesinde rendeleyip kaşarlarla karıştıralım. Ekmeklerin üzerine koyun. Kekik ve tuz sepeleyin. Yumuşak ekmek seven varsa: aynı tarifi zeytinyağı yerine bir çırpılmış yumurta sürerek deneyin. Ben tepsinin yarısını yumurtalı, yarısını zeytinyağlı yaptım. Güzel oldu. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Hem de çok güzel olmuştur... Ben çıtır çıtır severim, çocuklarım yumuşak:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. O zaman bu hafta sonu sizde kahvaltıda şenlik var :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık aslıcım...
    süper görünüyorlarrr :)))

    YanıtlaSil
  4. gel bir ara tatlım, sanada yaparım ben :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler