23 Aralık 2010 Perşembe

Mısırlı Biberli Çorba




Merhabalar,
Havaların soğumaya başladığı şu günlerde aklımda çorba tarifleriyle cebelleşiyorum. Yoğurtlu çorba artık içmek istemiyorum. Domates çorbasını Çınar asitli bulduğu için içmiyor. Onun sevdiği şehriye çorbasını, ben hiç sevmiyorum. Brokoli çorbasına eşim ve ben bayılıyoruz, Çınar içmiyor. Mercimek çorbasını eşim sevmiyor. İçimdeki matematikçi kesişim kümesi arayadursun ben yemek kitabı karıştırmaya başladım. En sonunda Oktay Usta’nın bu tarifinde karar kıldım. Evdeki herkes kırmızı kapya biberi ve mısır sever. Çorbayı yaptım, benden süper not almadı. Ama evdekiler sevdi. Özellikle üzerine kıyılmış maydonoz sepeleyince görsel açıdan iyi oldu. Olmazsa olmaz bir çorba değil. Sadece yenilik isteyenlere ya da çeşit arayanlara değişik bir çeşit. Hani şöyle yeri doldurulamaz bir ezogelin değil mesela. Neden ben ezogelin yapmadım? Unutmuşum.



MISIRLI BİBERLİ ÇORBA
Malzemeler
- 1 kase tatlı mısır
- 1 kuru soğan
- 1 kapya biberi
- 2 yemek kaşığı un
- Sıvıyağ
- Üzeri için kıyılmış taze madonoz





Kuru soğanı incecik doğrayıp, sıvıyağda kavurun. Sonra küp küp doğranmış biberleri ve mısırları ekleyip kavurmaya devam edin. Hepsi topluca kavrulunca içine un ilave edin. Ardından soğuk su ekleyin. Biberler pişince çorba olmuş demektir. Servis esnasında kıyılmış maydonoz koyarak servis yapın. Böylelikle canlı üç renkli bir çorba oluyor. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Ne kadar zor anne olmak eş olmak dimi herkesin ne yiyeceğini biz düşünüyoruz.Ama alternatifler tükenmiyor.Bu çorbayı daha önce hiç denemedim .Ama kış uzun değişik çorba arayışında olduğum bir gün mutlaka denerim.
    Ellerine sağlık,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Evet Yeşim Hanım, eş olmak zor. Tüm ailenin sevdiği birşeyler yapmak istiyorum, şöyle yalap şalap yesinler istiyorum. Güzel dilekleriniz için teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler